/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Windows XP
Fra : johnl
Vist : 792 gange
150 point
Dato : 25-08-02 13:35

Hvis man har to Windows installeret hvorda sletter man det ene styresystem.
jeg har Windows xp Home edition og proffesinolle og jeg vil ger beholde den sidste

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 25-08-02 14:52

det bedste er jo at formatere og så installerer alt på ny
du skal først finde ud af hvordan dit system er sat op , feks. hvor ligger win xp home og hvor ligger den proff
typisk c:\windows eller c:\WINNT
men det er et være rod og besværligt hvis du ikke er dus med hvordan mapper og filer ligger
men du kan starte op med en win98 start disk , og så slet den i dos
på din win98 start disk vil jeg forslå at du ligger gode gamle norton nc , for så har man bedre overblik over sin maskine

men jeg mener at du skal formatere , for så har du jo også en helt ren maskine

mvh
den gamle dos!mand

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 26-08-02 15:30

Nej det hele er samlet på c drevet

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 26-08-02 15:30

Nej det hele er samlet på c drevet

Kommentar
Fra : kokanin

Dato : 08-09-02 01:59

tumpe.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-09-02 07:08

det må være det stof du tager kan jeg se på navnet

Accepteret svar
Fra : Surf

Modtaget 150 point
Dato : 16-11-02 09:16

hej du fundet ud af hvordan du kommer af med win xp home

hvis nej så kommer løsning her
først skal du ind i biosen
derefter skal du søge for at du kan boote ud i ce/dvd-drevet
der er en indstiling hvor du kan eller skal søge for at du kan boote ud i cd/dvd-drevet
inden du trykket y for yes. sætter du win xp pro cd-rommrt i cd/dvd-drevet
så trykket du y for yes og du boote så ud i cd/dvd-drevet
der efter spørge win xp pro om du vil formatte din harddisk og du sige bare ja til det
også til sidst fået du installeret win xp pro

jeg skal lige sige dig at den så slette hele drevet
hvis du da ikke har delt den op i to dele
jeg håber at jeg ku hjælpe dig med det her

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-02 11:22

Inden du sletter det hele kan du med Partition Magic trække C-drevet sammen og så oprette et D-drev i fat 32 i højre side hvor du kan smide alle dine filer og dokumenter (dog ikke programmer der er integreret i C-drev). Slet så hele C-drev og indstaller en frisk XP Pro. Nu kan du hente alle dine filer og bruge dem igen.
Emesen.