/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Atkins (Induktionfasen) + (flæskesvær)
Fra : Gisela
Vist : 2062 gange
40 point
Dato : 23-01-05 23:36

Hejsa
Jeg har nu været på atkins i en 1 uge og jeg spekuleret over om man må spise flæskesvær i induktions-perioden?
Jeg har også læst at man må være i induktions-perioden op til 6 måneder for at kunne tabe sig lidt mere end hvis man overgår til vedvarende vægttab efter de 2 første uger.
Er det rigtig at man må være i induktions-perioden i 6 måneder? Har i nogen erfaringer med det?
Jeg skal i første omgang tabe mig 20 kilo, så det har jeg en lille forventning om at kunne klare på en små 10 måneder, eller mindre.
Jeg læste også her på denne debat at man gerne må spise mint-pastiller for at tage lugten, man har ud af munden, er det ok?

God vind fremover til jeg alle der er i gang med at tabe sig.
Mvh
Gisela

Accepteret svar
Fra : pjuller

Modtaget 40 point
Dato : 25-01-05 17:09

Hej Gisela. Du kan roligt spise flæskesvær, så længe du lige sikrer dig, at de er uden kulhydrater. Bare vær klar over, at du vil tilbageholde en del vand p.g.af saltindholdet, og derfor kan dit vægttab synes mindre.
Ifølge Dr. Atkins er det OK at være på i induktionsperioden i de 6 mdr, men du kan nu sagtens variere dine grøntsager og holde dig omkring de 20g kulhydrater, som er det vigtige. På den måde vil du få flere vitaminer og fibre. For mit eget vedkommende taber jeg mig mere efter jeg har øget mit kulhydratindtag og har det også helt perfekt med det. Får flere grøntsager end nogen sinde før, for som jeg læste et sted: "Hvem har nogensinde hørt om nogen, der er blevet fed af grøntsager?"
Mintpasiller må du prøve dig lidt frem med. De skal selvfølgelig være helt sukkerfri, men nogle oplever at vægten står stille når de spiser sukkeralkoholer.

Godkendelse af svar
Fra : Gisela

Dato : 25-01-05 20:09

Tak for svaret pjuller.