/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
WebGallery i FP2000
Fra : catbody
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 25-08-02 11:05

Hallo!!
Jeg har lavet et såkaldt Web-Gallery i Photoshop6.0, hvor Photoshop selv genererer koder, mapper o.s.v.
Nu skal jeg have galleriet importeret til Frontpage2000 i et eksisterende web. Hvordan gør jeg?? Og hvordan får jeg linket korrekt fra min index-side til gallerimappen, der består af hovedmappe med underliggende mapper og filer.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-08-02 11:07

Lav det manuelt, det er bedre og du risikerer ikke at frontpage smadrer din kode. Den har desværre en tendens til at den laver uforholdsmæssig lang kode, frontpage altså

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-08-02 12:28

Hej Catbody,

den index-side du snakker om, er det en du selv hoster på en maskine derhjemme eller har du den ligget på en server ude på nettet?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-08-02 17:28

Hej Strarup
Serveren ligger ude på nettet.
Jeg har prøvet at uploade på følgende adresse: http:\\www.yellowrock.dk hvor der er link til Convention 2002.
Det mærkelige er at, når man klikker på linket, fortæller den at siden ikke kan vises, men hvis man så på den uviselige side klikker på der små thumbnails, virker det godt nok (godt nok man man ikke se miniaturebillederne).
Så hvad er galt??
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-08-02 17:29

Att: Zonker

Læs lige mit spørgsmål rigtigt. Det er ikke FP2002 der har genereret koder, men derimod Photoshop6.0, der har en automate funktion.

mvh
Catbody

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 25-08-02 18:22

Hej Catbody,

du ska' ha' ændret i din kode, lige nu peger de ned til hvor du har dem liggende på din harddisk...

f.eks. så et af linkene til dem sådan her ud... -->
file:///C:/HC/WebGallery/pages/SIMG0082.htm

nu ved jeg ikke lige strukturen på din side... eller i hvilke mapper dine billeder ligger i på den server hvor du har uploadet dem, men den ska' pege derhen på istedet for...

lad os f.eks. sige de ligger i mappen
http://www.yellowrock.dk/images/WebGallery/Convention2002/

så sku' det så se således her ud f.eks. -->

http://www.yellowrock.dk/images/WebGallery/Convention2002/SIMG0082.htm
hvis den lå i den mappe...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-08-02 23:13

Hej Strarup
Så har slettet det på webbet igen og vil starte helt forfra, men det bliver ikke i dag/nat.
Jeg lader høre fra mig senere.

Godnat
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-09-02 17:42

Hej Strarup
Så har jeg endelig fået det til at virke.
Løsning:
1: slettede hele web-galleriet på serveren.
2: omdøbte alle billeder, fra SIM00xx.jpg til kph00xx.jpg
3: lavede små web-gallerier på billedserier på max 10 stk. (det oprindelige var på 30 stk.)
4: uploadede hele skidtet igen
5: DET VIRKER (check selv på flg. adresse: http://www.yellowrock.dk/link_til_galleriserie.htm)

Jeg ved godt at billederne ser ud af h... til, men det er ikke mig der har taget dem og jeg GIDER IKKE forbedre dem.

Jeg ved ikke max. antal i en billedserie hvor Photoshop 6.0 genererer det hele, kombineret med mappe/fil-størrelser i MS-FP2000 og igen kombineret med Tiscali, der er min udbyder.
Jeg ved bare helt stensikkert, at Tiscali tilbyder FP ServerExtensions, men absolut ikke kan få det til at fungere optimalt, for ikke at sige: det virker slet ikke.

Nå Strarup. Det er under alle omstændigheder dig der kommer tættest på en løsning så du får pointene.

mvh
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 04-09-02 17:43

Tak for svaret strarup.
Men se lige min kommentar med løsningsmodel.

Catbody