/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Access: overflødige sider
Fra : HansJensen41
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 23-01-05 18:06

Jeg har lavet en rapport med foreløbig 17 poster, der i løbet af kort tid vil svulme meget op.
Men der er 27 tomme sider, og sommetider 45.
Det lykkedes i femte forsøg i designvisning at slette stregerne under sidehoved og sidefod og få klemt de mange etiketter sammen, men er der en enklere måde at undgå alt det arbejde.
havde det været enklere at importere mit dataark (excel)til en tom database uden design?
Det er længe, længe siden, jeg var på kursus i Access.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-05 19:48

Hvis du kun har 17 poster nu så ville jeg bygge den database og hente data ind.
Så har du kontrol over den fra starten.
Bare husk at alt hvad der bruges mere end een gang bør komme i sin egen tabel.
Jan Bent
Jensen Olsen
adresse
postnr (findes færdigt)
By (findes færdigt)
tlf. (kun hvis der kan være flere familiemedlemmer)
emne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-05 09:58

"havde det været enklere at importere mit dataark (excel)til en tom database uden design?"

Ja, jeg tror, det var lettere.

Du kan jo også bruge Excel som database.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-01-05 10:55

camillasmoster:
har jeg gjort. Plejer at bruge excel, men ville forsøge med access, da dether godt kan svulme op (sælger teaterforestillinger).
Jeg la'r spørgsmålet stå lidt endnu -

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-05 17:07

Hvad med at kopiere skemaet fra Excel ind i Word.

Oprette en tabel i Access i Datavisning - ved at dobbeltklikke på hver overskriftsfelt - med de poster, du ønsker.

Kopier Word-skemaet over i Access.

På den måde, får du kun de poster, du har brug for.

Men kopier kun det, du skal bruge i en stor tabel.

Postnr. osv. skal have hver sin tabel.

Når du har lavet alle tabeller, kan du lave opslag i Designvisning, hvor du "fletter" de forskellige tabeller, så du i den store tabel kan "bladre" i f.eks. Postnr.

Køb evt. et af de billighæfter, der handler om Access, så er du godt hjulpet i opfriskningen.

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 28-06-05 09:38

Er i gang med en hovedrengøring og ser, at nogle af mine spørgsmål står ubesvaret.
Problemet her er løst ad anden vej for længst. Du får tak for svaret Camillasmoster.