/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
sms,maile og slette samtidigt - hvordan?
Fra : keffy
Vist : 396 gange
60 point
Dato : 25-08-02 06:38

Jeg er ved at en laveen "bookning og hvem vil spille system", hvor jeg i flere dage har forsøgt at lave php script, hvor man kan booke, sende bud efter en spiller der har sat sig til rådighed og slette spillerens datoønske fra liste(database)
Den er svær. &0 point til den som kan hjæle.
Hilsen Kenneth
<?php
mysql_connect("localhost","","")or die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("") or die;

if ($submit){

$sql=("delete from ledig where id='$id' AND dato='$dato' AND sms='nummer'");
}else{
mail(keffy@tiscali.se, "",$besked, $nummer);
}

if ($nummer && $besked) {
if ($nummer < 20599999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 20999999) { $nummer = "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 21999999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 22999999) { $nummer = "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 23999999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 26999999) { $nummer = "$nummer@sms.mobilix.dk"; }
elseif ($nummer < 28999999) { $nummer = "$nummer@gsm1800.telia.dk"; }
elseif ($nummer < 30749999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 30919999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 30999999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 36899999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 37999999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 39999999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 40499999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 40999999) { $nummer = "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 46799999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 49799999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 50299999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 66899999) { $nummer = "$nummer@sms.tdm.dk"; }
mail($nummer, "",$besked, "FROM: keffy@tiscali.se");

if ($nummer) {
$sql = "SELECT * FROM radighed WHERE nummer=$sms";
$resultat = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_array($resultat);
$id = $row["id"];
$spiller = $row["spiller"];
$navn = $row["navn"];
$dato = $row["dato"];

?>

<b>Beskeden er sendt...<BR><BR><h1>God kamp</h1> </b>

<?php
exit;
}
?>
<script>
<!--
function check() {
document.sms.tilbage.value = 160 - document.sms.besked.value.length;
if (document.sms.tilbage.value < 0) {
alert("Beskeden kan ikke være mere end 160 tegn");
}
//-->
</script>
Kontroller venligst at der er indtastet de rigtige oplysninger
<FORM action="smsformmodel.php" method="POST" name="sms">
<input type="Hidden" class="textbox" name="mode" value="Send">
<b>Modtager:</b><br>
<input type="Text" class="textbox" name="nummer" size="8"><br>
<b>Besked:</b><br>
<input type="Text" class="textbox" name="besked" size="80" maxlength="160" wrap="virtual" value="<? echo "Bud efter dig, vikar på $inst. Dato: $dag kl: $kl Ring straks til:$from tlf:$tlf."; ?>" onkeyup="check()" onchange="check()"><br>
<b>Tegn tilbage:</b><input class="textbox" name="tilbage" size="3" value="160"><br>
<input type="Submit" name="submit" value="Send SMS Besked" class="button"><br>
<input type="Reset" value="Slet" class="button">
</FORM>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-02 11:15

"keffy" <keffy.news@kandu.dk> wrote in
news:A3Z99.13491$ww6.1948116@news010.worldonline.dk:

> Jeg er ved at en laveen "bookning og hvem vil spille system", hvor
> jeg i flere dage har forsøgt at lave php script, hvor man kan
> booke, sende bud efter en spiller der har sat sig til rådighed og
> slette spillerens datoønske fra liste(database)
> Den er svær. &0 point til den som kan hjæle.

Så vidt jeg lige husker har samtlige operatører lukket for deres
email<->SMS gateway - så det er ikke længere muligt at sende beskeder
til en mobil på nedenstående måde.

Så det er nok ikke sådan lige at kode sig ud af.
Jeg vil tro du får behov for at få adgang til en decideret udbyder der
kan levere beskederne som SMS til telefonerne for at kunne gøre noget
der minder om nedenstående.

Mvh
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : keffy

Dato : 25-08-02 20:06

Tak for svaret Flemming Joensson.
Jeg har testet den på en af vennernes mobiltelefoner i weekenden, og der virker den, men jeg har ikke kunne teste den alle. Senere må jeg regulere på den som virker og sortere fra.
Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 22:49

"keffy" <keffy.news@kandu.dk> wrote in
news:wU8a9.15531$ww6.2068469@news010.worldonline.dk:

> Tak for svaret Flemming Joensson.
> Jeg har testet den på en af vennernes mobiltelefoner i weekenden,
> og der virker den, men jeg har ikke kunne teste den alle. Senere
> må jeg regulere på den som virker og sortere fra.

Hvilken udbyder har han abonnement hos?
Min virker ikke - Telmore (TDC), og min søster og min kærestes virker
heller ikke hos Telmore (TDC).

Her er et par links til andre der mener det samme som jeg:
http://www.bipbip.dk/
http://www.deadmeat.dk/EmailfraCC.txt
http://www.mediawatch.dk/8.0/naviger.asp (Orange: Slut med gratis SMS
via email )

Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : keffy

Dato : 26-08-02 00:52

Hej Flemmeing
Det vil nok bare betyde, at man kun kan være med i dette i system hvis man indsætter mobilix, telia eller sonofon - så jeg fortsætter med mindre de andre selskaber følger trop, så må vi diskutere om vi skal bruge det andet system og betale for det.
Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 00:59

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
news:Xns9275F23A457DEjoenssoncsaucdk@130.225.247.90...

> Hvilken udbyder har han abonnement hos?
> Min virker ikke - Telmore (TDC), og min søster og min kærestes virker
> heller ikke hos Telmore (TDC).

Telia skulle efter sigende stadig være åben, men det er jo ikke alle der har
mobil hos dem.

Jeg har selv fundet frem til smsudbyder der er til at have med at gøre, uden
at man skal betale flere tusinde kroner i oprettelse: http://smsnu.dk/
Jeg har ikke selv afprøvet deres betalingsservice, og siden er ikke voldsomt
overskuelig, men afsendelsen foregår let via email, så det er da en
mulighed.

Mvh Allan E

Kommentar
Fra : keffy

Dato : 26-08-02 04:12

Hej Allan, tak for din oplysning. Den kan jeg måske vende tilbage til.
Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 09:50

>>Hvilken udbyder har han abonnement hos?
>>Min virker ikke - Telmore (TDC), og min søster og min kærestes virker
>>heller ikke hos Telmore (TDC).
>
> Telia skulle efter sigende stadig være åben, men det er jo ikke alle der har
> mobil hos dem.
>
> Jeg har selv fundet frem til smsudbyder der er til at have med at gøre, uden
> at man skal betale flere tusinde kroner i oprettelse: http://smsnu.dk/
> Jeg har ikke selv afprøvet deres betalingsservice, og siden er ikke voldsomt
> overskuelig, men afsendelsen foregår let via email, så det er da en
> mulighed.

Eeeh borset fra jeg ikke modtager de SMS'er jeg sender fra deres website :(

Hmmm, prøv at kontakte CoolSMS, vil være mit bedste råd :) Deres service
virker 100% :)

mvh
Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 09:51

> Telia skulle efter sigende stadig være åben, men det er jo ikke alle der har
> mobil hos dem.
>
> Jeg har selv fundet frem til smsudbyder der er til at have med at gøre, uden
> at man skal betale flere tusinde kroner i oprettelse: http://smsnu.dk/
> Jeg har ikke selv afprøvet deres betalingsservice, og siden er ikke voldsomt
> overskuelig, men afsendelsen foregår let via email, så det er da en
> mulighed.

Iøvrigt tror jeg også CoolSMS er billigere ;)

mvh
Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 11:00

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
news:3D69EBA6.6040105@weknowthewayout.com...
> Eeeh borset fra jeg ikke modtager de SMS'er jeg sender fra deres website
:(

Eeeh, nu betaler du jo heller ikke just for de beskeder du sender fra deres
website, vel De tilbyder en betalingsservice som ikke benytter sig af
den nu afdankede emailgateway, men som sender direkte til en SMSC server.

> Hmmm, prøv at kontakte CoolSMS, vil være mit bedste råd :) Deres service
> virker 100% :)

CoolSMS tilbyder udelukkende afsendelse via deres website, så den er ikke
særlig aktuel i forbindelse med et script, der skal sende SMS. Med mindre
man selvfølgelig kan lave en speciel aftale med dem, men så er prisen også
det højere, da de så ikke kan tjene på bannerreklamer. Desuden tror jeg det
vil kræve en del mere arbejde, fordi de så ikke umiddelbart har et gateway
til afsendelse af udefrakommende beskeder.

Mvh Allan E

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 12:09

>>Hmmm, prøv at kontakte CoolSMS, vil være mit bedste råd :) Deres service
>>virker 100% :)
>
> CoolSMS tilbyder udelukkende afsendelse via deres website, så den er ikke
> særlig aktuel i forbindelse med et script, der skal sende SMS. Med mindre
> man selvfølgelig kan lave en speciel aftale med dem, men så er prisen også
> det højere, da de så ikke kan tjene på bannerreklamer. Desuden tror jeg det
> vil kræve en del mere arbejde, fordi de så ikke umiddelbart har et gateway
> til afsendelse af udefrakommende beskeder.

Ja, du kan lave en specialaftale med dem. Kender selv folkene bag... men
har dog ikke spurgt om priser, men tror det kan gøre det mindst lige
så billigt som SMSnu.dk ;) Kan da forehøre mig hvis nogen er intr?

mvh
Johan

Kommentar
Fra : keffy

Dato : 26-08-02 16:09

OK, men jeg overvejede ellers anden mulighed, at kontakte dem som ikke har lukket for email<--->sms og høre om de har tænkt det samme eller fortsætte, og prøve at lave en aftale der. Hvis mit idé bliver en realitet, kan det måske motivere de få tiilbageblevende at holde åben for email<--->sms, så de kan sælge og alligevel tjene en skilling. Ellers kunne det være interessant at forhøre sig om prisen hos snu.
Optimistisk hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 14:34

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
news:3D6A0C69.8010500@weknowthewayout.com...
> Ja, du kan lave en specialaftale med dem. Kender selv folkene bag... men
> har dog ikke spurgt om priser, men tror det kan gøre det mindst lige
> så billigt som SMSnu.dk ;) Kan da forehøre mig hvis nogen er intr?

Endelig Det er altid rart at vide hvad prisniveauet ligger på.

Mvh Allan E

Kommentar
Fra : keffy

Dato : 28-08-02 08:32

Smsnu sender kun TDC, Tele2 og Orange kun mod betaling nu. Jeg tror det vil få en indflydelse på valgt af bl.a. telefonkort.
Hilsen
Kenneth