/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
opel kadett e
Fra : casjon
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 22-01-05 23:17

jeg har lige købt en kadett e hvor jeg har fundet ud af at der er gennemtæring i punkt b og c i bunden ved at gå ind på bilsyn.dk top ti er det noget man må lave ved at lappe de huller i bunden med en plade +er det lovligt at lappe den bageste tårn med en plade???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-05 23:31

Du må godt lappe huller i bunden men ikke i tårnene
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-05 23:48

I bunden skal svejsningerne lappes forsvarlig, og det er kant mod kant, dvs. med en lille overlæg.
Tårnene køber man færdige, og hvis der er stelnumre på dem, skal du først omkring synshallen for at fremvise bilen, før du må banke de samme numre ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-01-05 01:58

Man må godt lappe et tårn.. Det skal bare gøres rigtig, det vil sige man ikke nå "sy" en lap i midten. Den skal trækkes ud til kanten og fastgøres som det originale.
Den er sikkert gennemtæret i bunden hvor dine fødder er, der er der flere plader der er samlet så der skal du være opmærksom på de bliver samlet rigtigt, og ikke bar med en lap.
Du skal også være opmærksom på din tværvange foran, den har det også med og tære op. Det samme med dine bagskærme. Men ellers en stabil bil.

Kommentar
Fra : casjon

Dato : 23-01-05 21:31

den ene siger at det må man ikke og den anden siger at det må man godt????

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-01-05 21:43

Så må du jo i synshallen og høre dem...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-01-05 23:47

Jeg siger også du godt må, hvis du er god til at svejse, men det kan ikke svare sig, da rep.-sæt til tårnene er billige, og som regel når der er tæring på dem, så skifter man hele toppen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 24-01-05 18:29

Du må gerne svejse i fjerbenstårne. Men som Palle skriver, er det et godt spørgsmål, om det kan betale sig. Som regel må man svejse på det meste, men ikke hjulførende dele, eller hvis det er bærende vanger skal de skiftes til 10 cm på begge sider af hjulførende dele, samt pladen i bunden de er hæftet på skal også skiftes ud i 10 cm's bredde.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 24-01-05 22:01

Hvis du ikke kan svejse, og har et svejseanlæg med det værktøj det medfører, må
det tilrådes at overlade reparationen til en pladesmed. Når han så har gjort arbejdet,
og bilen er synet og godkendt, har du svarende på alle dine spørgsmål.
m.v.h. Mogens