/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Anbefalelse af udenlandsk øl?
Fra : Playa2k3
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 22-01-05 18:09

Hej, jeg har nu fået øje for de mange internationale øl på hylderne i bl.a. Kvickly og SuperBest. De har hylder kun til import-øl og øllet er ofte dyrt. Mit spørgsmål er om nogle kan anbefale nogle specielle gode øl. (Helst ikke de der mørke classic-udgaver).

På fordhånd tak.

Mvh.
T. Sørensen

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 18:20

Hej Playa2k3

Du skal ikke falde på knæ for de udenlandske øl. Jeg har været til flere ølsmagninger, og det er meget få lande, der kommer op på siden af Danmark. Grunden til at de udenlandske øl er så dyre, er jo, at de ikke er gode nok til prisen. Jeg ved så godt, at udenlandsk øl er sejt i ungdomskredse, ligesom en fest ikke kan foregå med en kasse Aldi øl. Men god fornøjelse, især med de belgiske øl, der koster, men absolut ikke smager.
mvh
binky

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-01-05 18:53

prøv efes pilsen som er en tyrkisk samger rigtig godt

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 22-01-05 18:55

det er vist smag og behag -jeg syntes at belgiske øl er meget mere harmoniske i smagen end ex. tuborg, carlsberg m.v.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 22-01-05 19:29

Jeg drikker ikke vin så jeg tager mig en øl af og til. Kan ikke rigtigt lide de "almindelige" danske øl og har prøvet mange forskellige udenlandske og min favorit er Pilsner Urquell fra Tjekkiet. Den smager godt og er ikke så dyr så den kan jeg varmt anbefale. Jeg har fundet en enkelt dansk der smager rigtigt godt...men er noget dyr: India Pale Ale fra Brøckhouse. Skulle du få lyst til en Brøckhouse kan du læse mere og finde en forhandler på http://www.broeckhouse.dk/

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 22-01-05 20:31

Du kan se en test her
http://oltest.dk/filer/oltest.pdf

Jes

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 22-01-05 21:02

Jeg syntes lige at du skulle planlægger en ferie og den skal gå til Belgien, for der er bare så mange fede øl og ikke pilsener for det er jo ikke noget med øl at gøre, vi er nogle stykker oppe på arbejdet der er ret vilde med god øl, og køre også til Belgien hver sommer "kun" for at finde nye øl.
Held og Lykke når du kommer til Belgien

SKÅL

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 22-01-05 23:25

Hej T. Sørensen

Du kunne også finde den lokale afdeling af Ølentusiasterne på www.ale.dk, snakke med lokalfomanden, der formentlig inviterer dig med til et par medlemsmøder, så du kan finde ud af om "rigtig" øl og et medlemskab er noget for dig.

Højt skum

Kent

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 23-02-05 23:32

Riv 500 kr. af dig, til dig selv og et par venner, hvis I kommer forbi ØL i Elmegade i København (sidegade til Nørrebrogade, der fører op til Sankt Hans Torv). Her fås kun kvalitetsøl - dvs. ingen konsumvarer; kun øl, der er kælet for. Giv dig tid til at smage, og snak om øllen med vennerne. Derefter kan I turnere ned i Nørrebro Bryghus i Ravnsborggade/Ryesgade, spise et godt måltid ledsaget af husets specialiteter, eller bare hænge ud i baren sammen med ølkortet.

Mikrobryggerier bliver der flere og flere af - og vi kan bl.a. bryste os af, at bryghuset på Fyn, Refshale Vindinge, har fået deres Ale kåret som verdens bedste øl. Fysisk tæt på byen og bryggeriet Refshale Vindinge ligger byen og bryggeriet Ørbæk, som også har nogle fremragende øl. De store bryggerier kan bare komme an med deres rævepis, siger jeg.