/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem sang den?
Fra : binky
Vist : 1632 gange
50 point
Dato : 22-01-05 16:36

Er der nogen, der kender navnet på den, der indsang den danske version af "Are you lonesome tonight", som hedder "Er du fuld nu igen"?
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-05 16:38

Frits Helmut har sunget den.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-01-05 16:42

Johnny Reimar ...cd 1 track 14
http://www.sneglen.dk/cd/vis_cd.asp?cdid=7066

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-01-05 16:44

Glem mit svar
Jeg havde læst spørgsmålet, men ikke forstået det.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-05 16:46

Den er på cd'en To sider/ Tæt på med Frits Helmuth

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 16:47

jakjoe, tak for deltagelsen. Hellere et svar for meget end for lidt.
mvh
binky

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-05 16:48

Nummeret hedder "Har du drukket min ven"

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 16:50

Fint nok med Fritz Helmuth, men den der indspillede den første gang, hvem var det. Fritz Helmuth kan man jo møde overalt, og jeg mener ikke, han var den første.
mvh
binky

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-05 16:58

Citat
”Har du drukket min ven?” – en bittersød dansk version af ”Are You Lonesome Tonight?”.

Fra denne side
http://www.bogklubben.dk/cds/showpage.asp?nodeid=2683&inpBook=13185

Det er da muligt, at andre også har indspillet den med den tekst, men det er der sikkert nogle af brugerne, der kan finde frem til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-01-05 17:02

Jeg tror ikke der er flere der har indsunget det nummer.
Og det er mange år siden, at Frits Helmuth indsang den første gang.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-01-05 17:09

Jeg husker linien "såer du pløret igen" Der er Frits Helmut!

Måske Ove Sprogø også har sunget den, eller en anden version??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-05 17:16

Frits Helmut indspillede nummeret i 1989.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 17:43

Tak for svaret ans.
Jeg kunne se, det var det samme svar, der var gennemgående, og du var først, derfor skal du også have pointene.
mvh
binky

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-05 17:48

Selv tak binky og god week-end

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 17:48

Hej ans
Jeg har også noteret, at titlen er "Har du drukket min ven". Kan du give en kritik af Fritz Helmuths CD'er; er de gode eller hvad? Hvis de er gode, er de vel ikke kommet på DVD?
mvh
binky

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-05 19:24

Personligt kan jeg godt li' CD'en "To sider/Tæt på"

Hvert nummer beskriver livet i en dansk familie. Og det er næsten fra vugge til grav. Der er nok mange, der vil kunne nikke genkendende til noget af det, der bliver sunget.

Du skulle høre den, men det er jo ikke sikkert, at det er noget for dig. Vi er jo alle så forskellige med hensyn til smag.

Måske vil Frits Helmuths cd'er udkomme på DVD'er, men jeg ved det ikke.

Hilsen ans