/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom xp lukning
Fra : oscardino
Vist : 554 gange
60 point
Dato : 24-08-02 22:23

Jeg kører winxp home E. Opg. På en pentium 3, 1 ghz og 380 pc133 ram

på det seneste er min pc blevet ca: 2-3 gange langsomere til lukke ned, systemgendannelse og programmet bootvis har ikke hjulpet.

kan nogen hjælpe ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-08-02 22:31

Og du har også defragmenteret maskinen og tjekket den for diskfejl ved hjælp af scandisk?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-08-02 22:42

Jeg spørger, fordi systemgendannelse fragmenterer maskinen. Selv om du fører den tilbage til et tidspunkt, hvor den oprindelig var 100% defragmenteret, vil den ikke være 100% defragmenteret efter systemgendannelsen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 21:27

"oscardino" <oscardino.news@kandu.dk> skrev i melding
news:JPR99.13401$ww6.1900870@news010.worldonline.dk...
> Jeg kører winxp home E. Opg. På en pentium 3, 1 ghz og 380 pc133 ram
>
> på det seneste er min pc blevet ca: 2-3 gange langsomere til lukke ned,
> systemgendannelse og programmet bootvis har ikke hjulpet.
>
> kan nogen hjælpe ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hvis du har innstallert Nvidia driver så kan du gå i kontrollpanel-Ytelse og
vedlikehold-Administrative verktøy-Tjenester. Finn Nvidia driver help
service, stopp tjenesten og sett den til å starte manuelt i stedet for
automatisk.
Thore Øivind

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 24-08-02 23:54

hej hej
åbn regedit find dette
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
så ændre du WaitToKillAppTimeout til 10000
som standard er winxp sat op til 20000 og det svare til ca 20sek

men her er lige et par gode links
http://www.windowsxpforums.com/
http://www.winguides.com/

kig på dem og tun så din pc efter din egen smag
her er lige et eksempel
http://www.winguides.com/registry/display.php/199/

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 27-08-02 21:14

Hej Thunderbox

Tak for tips og links. jeg gik ind i regedit og satte den til 1000, den stod nu ikke på 2000 det eneste tegn der stod var en firkant ! nå men desværre har det ikke hjulpet.
Jeg har på et tidspunkt haft en demo af et xp-tweak program liggende som havde en luk hurtig ned funtion, kan det ikke være det der har ændret på noget.

Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 27-08-02 21:19

til Rellom

Tak for dit indlæg, men der er desværre ikke der problemet ligger.
Iøvrigt kan jeg fortælle at det tager ca: 1 min for at lukke ned. Start tager derimod kun 25 sek.

Venlig hilsen Oscardino

Accepteret svar
Fra : thunderbox

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-02 00:38

men prøv lige at se på denne http://www.winguides.com/registry/display.php/244/
det er rens pagefile ved nedlukning

så tror jeg at det er fordi der er mange unødvendige tjenester der køre
dem kan du slå til og fra i kontrolpanel
under administration /tjenester
det er fordi xp lukker programmer efterhånden når du ber den om at lukke
det er ikke unormalt at winxp tager ca 30 sek til 1 min om at lukke

men som du selv skriver findes der tweak og det den gør er at gå ind i registreingsdatabasen og sætter nogle parameter
du kunne jo prøve at installere den tweak igen og så prøve at finde ud af hvilken parmeter den sætter
ved hurtig luk

her er lige et link
http://www.winutility.com/qsd/

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 28-08-02 12:17

Tak for svaret thunderbox.