/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
smx køre af lort ?!
Fra : mikkelgj1
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 22-01-05 13:40

øh, her da jeg købte min smx gik den 70/75, med dyse 140, nogen siger at tunet kan få den til at gå 125.. men så prøvede jeg med en dyse 150 fra en yamaha 4g, og nu gider den bare slet ikke, den kan kun gøre 1,2,3 og fjerde gear helt ud-- også kan den ikke mer.e. hvad skal jeg gøre? du kan se min opsætning her: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29353

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 17:19

hva sker der med 5 og 6 gear men jeg tror der er et dårlig cylinder du med for lidt skyllekanaler køb dig et athena 47,6 evo det køre min kammerat med som det eneste og et andet auspuff og hans køre 125km/t

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 17:21

ps

udstødningsrør
så kan du eventuelt anskaffe dig et LeOvince handmade udstødningsrør

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-05 17:50

Det er helt klart benzinmangel når den ikke vil trække ud, og trækker bedre når man i høje gear lukker lidt ned for gassen.
Den dyse der sad i kan jo være boret op, og dyserne skal være i en serie der passer til din karburator.
En Yamaha FS1 4g skal køre med en dyse 170 når bare plumben er taget, så du kan nok regne ud at en tuncylinder skal have meget mere. Du er tæt på at få en stempelsætning med den lille dyse, så se at få en 210 FS1 dyse eller mere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 22-01-05 18:54

palle, det vil jeg gå ud og gøre med det samme, så for du lige respons imorgen, ikke ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-05 19:14

ok
VH Palle Hansen