/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spread Spectrum
Fra : frederikshavn
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 22-01-05 11:11

Jeg har lige købt en westeren digital raptor disk 10.000rpm,men bag på er der en jumper setting til at enable,or disable noget der hedder Spread Spectrum,og det samme gælder i min bios,hvad er det,og skal det enables eller disables

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-01-05 11:15

Fundet denne artikel/forklaring: http://www.bitconomy.dk/default.asp?articleid=3027

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-05 11:25
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-05 12:19

Alt elektronik udsender elektro magnetisk stråling, eller EMI på engelsk! Lidt lige som, når en knallert med uafskærmet tændingshætte kører forbi udenfor når du ser TV så kan du se det i form af striber på skærmen!! Jo hurtigere end harddisk kører jo mere modtagelig vil den være for EMI når den lagrer data. Så kan man enable Spread Sprectrum på harddisken så den i princippet blir mindre modtagelig for EMI, da den tilpasser sig clockfrekvensen for de andre EMI udsendende enheder på PC'en, men samtidigt går det osse ud over ydelsen på harddisken. Så det er et valg mellem større datasikkerhed eller ydelse på harddisken!! I praksis tror jeg ikke man får problemer, så jeg ville sætte den til disablet, men hvis du oplever nogle underlige datafejl på din harddisk kan du så prøve at enable den, og se om det hjælper!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-01-05 12:24

Mere forklaring til dit spørgsmål.
Jeg ved så ikke, om det skal enables eller disables på dit udstyr.

http://kortlink.dk/lexmark/hwm

http://www.silica.com/en/products/productgateways/timingtechnology.html
Citat
SSCG
Spread Spectrum Clock Generators or Spread Spectrum Frequency Timing Generators are standard devices that, in concept, inject the Spread Spectrum features into a clocking signal. The resulting time-variable frequency output is nominally equal in frequency to the reference signal. Additional devices available provide some frequency multiplication capability in addition to providing the benefits of Spread Spectrum.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 22-01-05 12:47

Tak for svaret tedd.