/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Har printeren eget liv !?
Fra : coehlen
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 22-01-05 03:06

En formel i en celle retunerer korrekt en værdi. ( Eksempelvis 10,7)
Når jeg udskriver arket, er cellens værdi ændret ! (i dette tilfælde til
11)
Der er ikke tilknyttet nogen afrundings-funktioner til cellen.
I "Vis udskrift" er cellens værdi også ændret.
Det virker, som om det er printeren eller dens driver, der foretager
ændringen.
Kan det have sin rigtighed ?
Og hvordan løses problemet ?
På forhånd tak for den hjælp, jeg måtte få.

Accepteret svar
Fra : fdbm

Modtaget 210 point
Dato : 22-01-05 03:19

Tror nu blot det har noget at gøre med cellebredden. Hvis du øger cellebredden en anelse, vil den korrekte værdi nok også blive vist ved udskrivning.
Det kan næppe have noget med printeren at gøre, eftersom den afrundede værdi jo også fremgår i "Vis udskrift" på skærmen.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-01-05 13:33

Hvis dit resultat (10,7) står i eksempelvis C-kolonnen, så stil cursor imellem C og D Kolonne indtil du får en streg med pil til højre og venstre. Herefter laver du et dobbeltklik .. så skulle udskriften gerne skrive 10,7 !
/PG

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 22-01-05 14:30

Disse enkle løsninger skal da ikke være noget af det første, jeg prøver på mandag, når jeg kommer på arbejde.

Godkendelse af svar
Fra : coehlen

Dato : 25-01-05 17:46

Tak for svaret fdbm. Det er afprøvet og problemet løst.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-01-05 18:56

En fornøjelse at kunne bidrage til problemets løsning!