/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Koden til baggrundsbilled
Fra : alice_trauelsen
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 24-08-02 15:49

Hej
Jeg er nybegynder på html området, og jeg vil gerne høre om nogen kan hjælpe mig med koden til et baggrunds billede, og have råd om hvilke billeder kan man bruge og hvad skal de være gemt som jpg eller gif måske.
Jeg håbe nogen her kan hjælpe mig. Jeg har ikke rigtig turde gå ombord i html koder, men nu er jeg blevet lidt bidt af det og vil gerne prøve at lære noget mere. Derfor vil jeg bliver glad for råd fra nogle af Jer dygtige specialister derude.
Mange hilsner
Farmor Alice

www.alice-trauelsen.dk
__________________________________________________________________

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-02 17:49

Hej Farmor Alice
Jeg vil anbefale at du prøve at kikke på dette links
http://www.ritaolesen.dk/
her får du hjælp til lidt af hvert
når du kommer ind på siden så kan du se ude i venstre hjørne er der en der hedder koder
en virkelig god side som jeg tror du kan lære en del af
MVH og en forsat god Lørdag
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 16:05

"alice_trauelsen" skrev bla..
> Hej
> Jeg er nybegynder på html området, og jeg vil gerne høre om nogen kan
> hjælpe mig med koden til et baggrunds billede,

Vil foreslå dig CSS og det kan se ud som nedenstående :
body {
text-align:center;
background-image : url(../images/logo.jpg);
background-repeat : repeat;
}
repeat kan også sættes til no-repeat; osv.

På den lidt gammeldavs måde i HTML kan bruges :
<BODY background="images/logo.jpg">
Logo skal selvfølgelig rettes til dit billede

>og have råd om hvilke
> billeder kan man bruge og hvad skal de være gemt som jpg eller gif
> måske.

Til billeder med mange farver kan/bør bruges jpeg eller png
Logoer med videre med få farver kan du bruge gif.
Ligeledes bruges gif ved billeder med transperant baggrund

--

jopa
www.jp-web.dk
www.web-templates.dk
www.webshop-jylland.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-08-02 17:54

Tillæg
Rettelse
Jeg skriver venstre hjørne-der skulle have stået venstre side.
derude er der også en der hedder lav og upload en hjemmeside-her står der en del om baggrundsbilleder
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 11:18

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:A1M99.13296$ww6.1851859@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg er nybegynder på html området, og jeg vil gerne høre om nogen kan
> hjælpe mig med koden til et baggrunds billede,

Hvis du absolut vil bruge alm. HTML ville den hedde:
background="billede.jpg"!! Dette skal skrives i <BODY>.... altså <BODY
background="billede.jpg">.
Der er mange måder at gøre det på, men jeg vil også, ligesom "Jopa",
anbefale dig CSS.....

og have råd om hvilke
> billeder kan man bruge og hvad skal de være gemt som jpg eller gif
> måske.
Det kommer helt an på hvilket billede det drejer sig om! Du kan finde meget
info på f.eks. www.html.dk men jeg kan bestemt også anbefale de hæfter man
kan købe i supermarkeder og boghandler, fra både IDG og GLOBE...!

Held og lykke med kodningen

Mvh.
Brian Thomsen

PS: Jeg er selv newbie, så jeg kender din situation