/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dr waston.exe
Fra : frederikshavn
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 21-01-05 23:08

Jeg bliver ved med at få en fej fra noget der hedder dr watson.exe når jeg skal ind i nogle bestemte mapper,hvad er det,og hvordan løser jeg problemet

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-05 23:34

DrWatson er et program, der følger med WindowsXX. Hvis den er startet "fanger" den en masse oplysninger om, hvordan computerens situation var lige i det øjeblik at fejlen opstod. Man kan bruge oplysningerne i Dr. Watson til at komme lidt tættere på, hvad der var skyld i fejlen. Det tyder på, at der er en genvej til DrWatson.exe i Programmer/Start (i start menuen som har nogle genveje til programmer der bliver startet automatisk hver gang computeren starter).
Hvis den generer kan den bare slettes derfra. Men siden den generer tyder det på at der rent faktisk er et eller andet galt med computeren. Måske skal du lægge mærke til præcis hvad der får DrWatson til at reagere, og så snakke med en fagmand om problemet. (eller beskrive her i Kandu, hvad det præcis er, der får Dr.Watson til at reagere)

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-01-05 23:58

glemte at fortælle bruger win xp pro sp2

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-01-05 00:00

Det gælder vist stadig, hvad jeg har skrevet. Men må indrømme, at jeg ikke er sikker

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 22-01-05 11:13

jeg fandt den her :goto,start,run,type regedit
tha follow the route listed here
Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AeDebug
Name: Auto
Type: REG_DWORD
Value: 0 disable
Value: 1 enable

make a back up of the registry in edit than click export before makeing changes.

makeing changes to wrong things in regedit will cause computer to be unbootable. put back ups in
,vil prøve om det virker

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 22-01-05 11:13

Tak for svaret justuniverse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-05 11:35

start>alle programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemoplysninger>funktioner>Dr Watson>program fejl>
marker>vis,der kan du se hvilket program/fil der er kilden til fejlen og du kan også slå Dr Watson fra(hvilket område den skal overvåge/gemme i log fil)

Manse9933