/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
winxp værktøjer
Fra : ultra2
Vist : 380 gange
50 point
Dato : 21-01-05 23:02

der skulle ligge nogle extra værktøjer i win xp
hvad er det og hvor ligger de jeg kan ikke finde dem

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 23:14

Prøv Start > programmer > Tilbehør > Systemværktøjer?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:20

det er ikke dem der er tale om
i win 98 kunne man sætte den ene hd så den ikke kunne ses det kan man også i xp
de ligger på skiven og inst ikke af sig selv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 23:22

Kan jeg ikke lige få den engang til på dansk??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 23:27

Nå ok Du vil skjule den ene harddisk?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:28

i win 98 var der nogle små værktøjer som ikke instalerede sig selv de skulle hentes på skiven
de ligger også i xp ( man kan gøre så en hd ikke kan ses )

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:30

det var kun et eksempel der er flere tror nok 5 stk

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:31

ligger måske under i386 men ved det ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 23:36

Her er hvad jeg lige kunne finde om det
http://support.microsoft.com/?kbid=231289

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:41

jo tak men det ligger på skiven sammen med andre værktøjer
og det er dem jeg vil have

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 23:42

Tror forøvrigt du kan bruge TweakUI til at skjule drev

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:46

har prøvet så krakalere min xp muglig vis for at den er dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 23:46

og tweakUI fandtes ganske rigtigt på win98 skiven så det er nok det du leder efter?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-05 23:48

der er andre måske 5 stk man kan inst (hvis man kan finde dem) for de er der

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-01-05 00:03

nå nu er det senge tid skal op og passe mine brevduer kl 8,00 god nat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-05 00:10

TweakUI har altid været på engelsk!! Har ikke kunnet finde noget der indikerer at den skulle være istand til at crashe en dansk udgave af windows! Men det er jo et værktøj der vil kunne crashe enhver udgave af windows hvis man sætter nogle flueben forkert!! Ok God fornøjelse med dine vingede venner

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 11:35

Hvis du har dem på en CD, kan du jo bare installere dem derfra. Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 11:35

Hvis du har dem på en CD, kan du jo bare installere dem derfra. Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 11:35

Hvis du har dem på en CD, kan du jo bare installere dem derfra. Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 11:35

Hvis du har dem på en CD, kan du jo bare installere dem derfra. Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-01-05 14:23

det er at finde dem de skal kaldes på en bestemt måde som jeg ikke kan huske

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 14:38

Installer dem fra CD'en så får du den hjælp du behøver.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 22-01-05 20:01

har lidt svært at følge med i hvilke programmer der tales om, i xp kan du logge på som admin og lave nogle ting og du kan h-klik på denne computer og vælge administre og her vælge diskhåndtering og du kan se dig omkring, det skulle være mulig at skjule et drev eller 2

hvad og hvilke programmer der er på winxp skriverne afhænger af hvem og hvad man får sine skiver fra, selfølgelig også hvilken version man køber (home, pro, m.m)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-05 22:18

Powertoys er det du snakker om!! Den findes på win98 disken men ikke på winxp! Så skal du hente det via mit link!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-01-05 23:51

http://www.microsoft.com/windows98/usingwindows/maintaining/tips/advanced/resourcekit.asp
prøv dette link

efter sigende skulle de også være i xp men hedder noget andet

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-05 00:03

på min cd ligger der en mappe SUPPORT\TOOLS og her er der forskellige værktøjer

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-05 00:07

har du prøvet dem

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 23-01-05 00:17

nej men der ligger også en README fil så du kan læse lidt selv
bla. ligger der ACT20,Clone så mon ikke også der skulle ligge mere der

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-05 13:52

jeg tror emnet er ved at være udtømt
så jeg takker for den store deltagelse

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-05 13:54

Tak for svaret computersmeden.