/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
XP FIREWALL
Fra : dhmoelsted
Vist : 717 gange
100 point
Dato : 21-01-05 22:58

Jeg kører med den faste firewall i min pc ( ikke opgraderet med sercicepack 2 ) kan denne firewall justeres på nogen måde i indstillingen, eller er den fast indstillet.
mvh
dhmoelsted

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 22:59

øhhh hvordan bærer du dig ad med at køre den uden sp2 ?????? jeg mener da den kom netop med sp2 ???????????????

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-05 23:09

Hejsa

Prøv at klikke på start-vælg hjælp og support-i søgefeltet skriver du firewall
så kommer der en masse hjælp frem

til miritdk

Xp har altid haft en indbygget firewall i sig-så blev du så klog

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Random

Dato : 21-01-05 23:51

Ja du kan lukke for både porte ind og ud.. Og for valgte programmer..
Når et program prøve at gå på nettet vil Windows spørge om det skal have lov...
Du kan sætte det hele op inde under avanceret. Det fungere godt synes jeg Du kan roligt opgradere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 08:30

altid brian ?????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 08:38

Se nu at få din PC upgraded til SP2, så er du meget bedre hjulpet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-01-05 08:40

miritdk

Ja altid-køber du xp og så er firewall en del af styresystemet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 09:48

altså tror ikke rigtigt på det - har kørt xp fra starten og mener da ikke der var firewall indbygget før sp2 kom til ????????????????????????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-01-05 09:59

Hejsa igen miritdk

Nu prøver jeg igen FIREWALL har altid været en del af XP

Da SP2 kom frem blev den bare forbedret.

Skal vi væde 1000 point på at jeg har ret?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 10:01

hmmmm - nå - jeg ved det ikke så vil ikke vædde - men har svært ved at tro det når jeg ikke mindes at have set det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 10:07

arghhhhhhhhh - kommer jo i tanke om at du har ret ( Internet Connection Firewall ) !!!!!!!!!!!!

godmorgen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-01-05 10:25

OKAY

Så læs her

http://www.microsoft.com/danmark/security/articles/firewall.asp

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge en firewall?
Der er allerede indbygget en firewall i Microsoft Windows® XP. Du kan komme i gang med det samme ved at aktivere Firewall til Internetforbindelse i Windows XP. I de fleste tilfælde kan du bruge de angivne trin på siden
http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/default.asp
så du får aktiveret Firewall til Internetforbindelse i Windows XP. Du skal benytte denne fremgangsmåde, hvis du har en enkelt computer, som skal kunne få forbindelse til internettet. Der er dog flere andre muligheder for at bruge firewalls, bl.a. forskellige software- og hardwareløsninger. Det kan være en god ide at undersøge dette nærmere, hvis du har en tidligere version af Windows, eller hvis du får problemer med kompatibiliteten, når du bruger firewall-funktionen i Windows XP, eller hvis du foretrækker at bruge en andet firewall-program med andre funktioner til Windows XP

Brian

Pokkers også at du ikke vil vædde-men du kan altid give en kop kaffe en dag jeg kommer forbi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 10:27

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-01-05 14:59

hej BRIANI
et foreløbig tak for svaret jeg vender tilbage , men der skrives og snakkes så meget om sp 2 med de deraf følgende opstartproblemer man som ikke nørd lige kan tage hånd om, dette har afholdt mig for at opgradere, hvis det er så nemt som som jeg ser det og firewall oven i købet er bedre så kunne jeg da fristes, men at køre i en periode uden sp2 er der vel ikke nogen ben i, MINTDK må godt komme her og se jeg har en gammeldags firewall på min pc.
mvh
dhmoelsted

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 15:02

NÅ må jeg det dhmoelsted

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 15:02

synes det går glimrende med sp2 foriøvrigt

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-01-05 16:55

Til BRIANI er det logfilen inde i firewallen man ændrer på den har en standard på ca 4300 kb og kan gå meget højere op skal den ned hvis den skal blive lidt mere gennemtrængelig eller er det slet ikke den ?
hej og tak
dh.moelsted

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-01-05 19:28

Hejsa

Jeg syntes du skal tage chancen og installerer SP2 udover forbedret firewall er der også en popupstopper,samt en sikkerhedscenter som overvåger Blandtandet din antivirusprogram.

Får du proplemer efter installationen så kan den jo NEMT fjernes igen.

det du spørger om kl 16:55 kan jeg ikke lige svare på,da jeg næsten ikke kan huske den gamle firewall.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 21:15

synes også sp2 skal prøves - synd at undgå de ekstra features

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-01-05 11:22

Tak for svaret briani.