/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forkl på aktivering
Fra : olepost
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 21-01-05 19:35

Har med undren flere gange læst om aktiverings koder på færdigstrikkede PCére.Vil det sige når man køber varen,at der kun er begrænset rådighed?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-05 20:02

Ja du køber en licens altså retten til at bruge en udgave af eks. XP på een comp.
I princippet må du så indstallere denne brugsret et par gange på samme comp.
Når du aktiverer din udgave fortæller du hvad din comp hedder og hvad den indeholder - og kan derfor ikke flytte din licens til en anden comp.
Sådan cirka.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-01-05 20:04

Åbenbart ja........Tror det er max tre gange man normalt kan anvende det. Hvis det er på den samme computer, forholder det sig anderledes og du kan slette/indlæse som det passer dig.

Godkendelse af svar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 20:29

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 08:07

Ole

Læg lige mærke til at aktiveringskoden ikke har noget at gøre med selve PC'en! Kun med styresystemet. Du kan altid købe et nyt styresystem eller downloade et gratis f.eks. Linux. Den er dog kun anbefalelsesværdig for de mere "Langhårede".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-05 08:10

P.S.: Skulle du ikke kende udtrykket, betyder det: Folk der VIRKELIG har check på det der med software.