/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mit spg er væk ?
Fra : Trinethk
Vist : 366 gange
10 point
Dato : 21-01-05 15:35

Hvor i alverden er mit spg blevet af ??
Kan det være sletet ? Godt nok var det lidt væmmeligt,,,men altså...hmpf.. det var mit ramme alvor.
Hvis de sletter nogert, kan de da godt lige skrive en mail om det.... !
Jeg har søgt efter det. Spget hed Puls.
Og det er bare pist væk..........suk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 15:41

glemte du at vente og se om det blev sendt .............

så skriv det da igen forresten

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 15:42

tror det er slettet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 15:42

Kandu har et program der altid køres når der stilles spørgsmål, laves tips eller kommentarer. Man kan godt kalde det en censur. Hvad de tester for, ved kun teamet og de fortæller ikke noget om det. Finder programmet et ord det ikke kan lide, afvises der blot uden yderligere forklaringer. Prøv igen og moderer dit sprogbrug, så går den sikkert igennem.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 15:43

jeg fik en mail om en spørgsmål, men det fandtes ikke da jeg klikkede på linket. jeg tror det var dit.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 15:47

besynderligt.. jeg talte ellers pænt..
Harlekin< hvorfor fik DU en mail ??
De må havde ment at det jeg linkede til ikke høre hjemme her på kandu..... :S
Men altså...bare rimligt underligt,, for vi må godt tale om kazaa og dc++, det er der ikke nogle der siger noget til.
Rimlig dobbelt moralt.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-05 15:49

Trinethk

Så spørg her i denne tråd.

Hvis arne.jakobsen har ret i sine betragtninger om censur, så har dit spørgsmål/sprogbruget været meget slemt

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 15:49

Jeg får mails med nye tip/spg i de emner jeg abonnerer på. Det var så i et af dem.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 15:51

Jeg ved ikke hvad du har linket til, men kazaa og dc++ er jo ikke ulovligt i sig selv. Det er måden mange bruger det på der er ulovlig..

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 15:52

En ting er sikkert, det er ihvertfald ikke en Boot der holder øje med os....
Der sidder en mand/dame derude og holder øje med os....undercover !
Og isåfald har vedkommede da fuldstændig misforstået sin opgave....
kandu ligger under danks lov... men spg om kazaa osv ser de gennem fingre med...
Istedet sletter de et link som man kan finde på enhver sider med "sjov" ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 15:52

Trine... hvorfor skulle man ikke kunne TALE/SKRIVE om kazaa eller lign - det er jo ikke forbudt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-05 15:52

Spørgsmål 58910 mangler i seneste!!!!!!!!!!!

Bekymrende!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 15:55

Hvis I kigger nede i venstre hjørne af skærmen når I sender et spørgsmål/Tip vil I ofte se at der køres et program der hedder beting.asp. Det er Kandu's censur-program. Jeg er også ofte forundret over at mine ting bliver afvist, når jeg nu ikke synes at de indeholder anstødelige ord. Skriver så blot det samme spørgsmål igen med andre ord, og så går det igennem. Men det ville da være rart at vide hvilke ord Kandu betragter som "forbudte"

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 15:56

Gider næsten ikke spørger om det nu så.

Nå men...anyway... tit så ser man jo sådan nogle små film,, og det kan være svært at se om det er fake eller ej.
Den film jeg linkede til, viste en der blev skudt..... i hoved. :(
MEN, jeg tror det er fake,,, for hvis man bliver skudt i pande, så vil da der kommer en kraftig blodstråle ??
Vil der ikke ?
Jeg har bare snart stødt på den film så tit, og jeg undre mig hvergang !
derfor ville jeg spørger om i mente det var fake eller ej ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-05 15:57

Et Arne-filter! Jo jo man skal lære så længe man lever!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 15:58

miridtdk < nej,,men tit så siger vi jo: det kan du finde på dc++ eller sådan... og det er jo forbudt.
Eller det er forbudt at opfordre folk til at hente musik og film fra de programmer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 15:59

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 16:00

Ja, der er nogen der modererer sitet. Det er jo en helt almindelig ting. Der er jo også moderatorer på alle nyhedsgrupper.
Ellers ville sitet bliver oversvømmet med reklame "kommentarer" og alt mulig andet skrald. Dit spørgsmål har så bare ikke været lødigt eller lovligt nok til at stå på kandu.

Jeg synes heller ikke der skal være links til terrorist videoer på kandu! Du ved ikke hvem der sidder og ser på sitet. Det skulle jo helst ikke til at have en advarsel om anstødeligt materiale når man kommer ind på sitet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 16:01

grinte lige af 3773

Trine behøver du at spørge ??????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 16:01

Nej, der kommer ikke nogen stor blodstråle hvis en f.eks bliver skudt i panden.

Men når du siger film, er det sikkert et trick, da man normalt ikke skyder skuespillere

Hvis det derimod er et eller andet dokumentarisk program, hvor det er en person der bliver skudt, er det sikkert rigtigt nok, for der behøver ikke være noget særligt blod.
Det kommer an på våben og ammunitionstype.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-05 16:03

Trine, det vil afhænge af mange ting, hvordan det ser ud, afstand, kaliber, type af ammunition osv. Ved storkalibrede våben med eksempelvis jagtammunition, vil hovedet jo nærmest blive rykket af.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 16:03

Trine > Jeg tror det er selve ordene "Skudt i hovedet" Kandu ikke vil acceptere. Programmet kan jo ikke læse sammenhængen. Vi må så se om de accepterer denne kommentar?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 16:03

klar klap på skulderen til kandu hvis de forsøger at holde voldelige elementer ude

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 16:04

arne skulle du lige prøve om der er "arnefilter" på ??????????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 16:05

Censur-programmet hedder iøvrigt spghist.asp. Men min kommentar gik da igennem. Så hvilke ord i dit spørgsmål de IKKE ville acceptere må stå hen i det uvisse.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-05 16:05

Du får ikke ret der, Dova. Husk på den famøse filmstrimmel fra Vietnam, der er frygtelig meget vist i tv. Han pis-blødte netop efter et pistolskud i tindingen.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 16:06

Harlekin< jeg havde advaret ! Men ok så....
Og det var heller ikke noget med teorister... det var en helt almendelig mand...
Nå, men det er der så ikke noget at gøre ved. Jeg må jo bare leve i uvidenhed så.
Bare unfair. nitte. Grr.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 16:08

3773 og mirit:

Der er squ mange andre end jeg der af og til bruger grimme ord. Så glem nu jeres unfair hetz.

Men at Censur-programmet findes er der absolut ingen tvivl om.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-05 16:09

Trine - se min sidste kommentar (og den forrige)

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 16:09

Det var sådan en hjemmevideo. Skulle det forstille, ihvertfald

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 16:11

3773< jeps, men jeg forstår ikke lige hvad du mener med pis-blødte ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 16:12

arne for hulen ingen der driver hetz mod dig da - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 21-01-05 16:14

Det klip der ofte har været vist fra Vietnam, er en eller anden Vietnameser der skydes i tindingen på klods hold af en Vietnamesisk officer, med en pistol. Offeret falder i sagens natur om som en klud, og blodet står ud af hovedet på ham - i en stråle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-05 16:20

Arne - jeg har tidligere ytret at jeg bitterligt fortryder at jeg nogensinde har forsvaret dig. At du kalder det hetz at vi griner lidt af udtrykket Arne-filter er totalt uforståeligt. Jeg har læst mange af dine ytringer, der så ryger i klassen "det rene holocaust".

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 16:21

Ja, 3773
Tindingen.
Men nu skrev jeg så også f.eks. i panden, ikke??

Selvfølgelig kommer der blod hvis arterien i tindingen bliver ramt, men andre steder i hovedet behøver der ikke komme noget særligt med blod, før det begynder at sive ud et stykke tid efter skuddet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 16:21

At kalde Kandu's Censur-program for et "arnefilter" er squ da hetz. Ihvertfald ikke særlig pænt.
Og Censur-programmet er ikke min teori, som du kalder det mirit men et faktum.
Tror iøvrigt at grunden til at programmet accepterede min forsøgsballon var at der var gåseøjne omkring det slemme udtryk. Hvis man prøver at skrive: Du er o.s.v. tror jeg indlægget bliver afvist. "Syg i hovedet" og andet i den stil vil sikkert også blive afvist.

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 16:21

Tak for svaret 3773.
Det var lige det jeg ville vide. Netop, i en stråle. Så er det jeg har set fake.
Heldigvis.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 16:23

3773 > Du griner ikke lidt af udtrykket! Du opfandt det. Kandu ikke se forskellen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 16:24

arghhhhhhh hvis arne absolut skal være så fornærmet over det filter så kald det da et miritdk filter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 16:26

Trine > Vel var det da ej det du gerne ville vide. Læs lige dit eget spørgsmål. Du ville gerne vide hvor dit spørgsmål var blevet af, og det har 3773 squ da ikke svaret på!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 17:04

Der må jeg give arne ret. Du må lige tage dig sammen Trine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 17:06

Tror nu ikke på, at der er noget censur der frasorterer spørgsmål.

Men spørgsmål kan forsvinde i de perioder der er problemer med at Kandu ikke kører som det skal.
Nøjagtig som når kommentarer nogen gange forsvinder. Det er så oftest når det er om natten der bliver skrevet noget, så kan der forsvinde noget i "oprydningsperioden".

M.h.t. svaret, er det altså kun hvis pulsåren direkte bliver skudt i stykker at der kommer en blodstråle.
Ellers begynder der først at sive blod ud af skudhullet et stykke tid efter.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 17:07

arne du skriver jeg har skrevet "Censur-programmet er ikke min teori, som du kalder det mirit men et faktum."
nope - det har jeg ikke ytret et ord om !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(hvad der står her mellem paranteserne er nuppet af miritdk filteret)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 17:09

"Hvis man forresten skriver "syg i hovedet " og den slags"

Det er der sgu ikke noget der censurerer væk, for så skulle de fleste af en vis persons kommentarer aldrig komme frem på siden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 17:09

"Hvis man forresten skriver "syg i hovedet " og den slags"

Det er der sgu ikke noget der censurerer væk, for så skulle de fleste af en vis persons kommentarer aldrig komme frem på siden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-05 17:14

Bliver det censureret hvis man skriver skudt i hovedet.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 17:17

Men det bliver det nok hvis du linker til en video der viser en der gør det. Der er personer der checker indholdet på sitet. (heldigvis)

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 21-01-05 17:29

Ok... Måske har 3773 ikke svare på spget. Men hvem har så ?
For jeg mener ikke det er en maskine der har censureret det væk. Og det er hvad der ellers bliver forslået.
Der var mange der burde havde point i denne tråd.
Også bare så hammer besværligt med de point...
Der er altid flere der fortjener dem.
Skulle jeg havde Lavet 2 spg istedet for ?
Må jeg overhoved spørger om det her ?
Eller skal jeg lave en ny tråd, hvori jeg spørger om jeg skulle lave 2 spg ?
Og så derefter lave et nyt spg ?
Glem det...
Tak for svarende alle sammen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-05 17:45

Trinethk

Jeg tror heller ikke at dit spørgsmål er censureret væk.

Kandu kører meget langsomt i dag, jeg tror, der er sket en fejl.

Der har tidligere i spørgsmål og tip været henvisninger til meget ubehagelige link, som ikke er blevet fjernet.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 17:47

Du ska' sgu ikke, og behøver ikke tænke på, gøre noget som helst Trine.

Det er dig der bestemmer hvem du synes besvarer det spørgsmål du har stillet, og som dermed får pointene.

Og jeg tror heller ikke på, at spg er censureret væk, men er simpelthen forsvundet ved en eller anden fejl i systemet, som det ofte sker.

mvh dova

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-01-05 17:47

det var dagens joke

Et kandufilter herinde som sorterer grimme ord fra

De eneste filter som er herinde er på de cigaretter som kanduteamet sidder og ryger på.

Er der noget de ikke kan lide,jamen så sletter de bare spørgsmålet eller kommentaren,længere er den ikke

Mvh
Brian som slet ikke kan holde op med at grine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 17:47

Du ska' sgu ikke, og behøver ikke tænke på, gøre noget som helst Trine.

Det er dig der bestemmer hvem du synes besvarer det spørgsmål du har stillet, og som dermed får pointene.

Og jeg tror heller ikke på, at spg er censureret væk, men er simpelthen forsvundet ved en eller anden fejl i systemet, som det ofte sker.

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-01-05 04:03

Trine > jeg tror ans kl. 17.45 er inde på det, det drejer sig om, jeg har også flere gange fået fejlmeddelelser i dag, også det rokkende kartoteksskab

at der skulle udøves censur sådan undervejs i kommentarerne, det anser jeg for umuligt at gennemføre, hvem skulle sidde og tjekke et link imens det er på vej ind, og så tillade eller slette det ????
NEJ - der må jeg sige:
jeg griner videre sammen med Brian ....

god week-end

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-05 07:07

Hold da kæft arnenar - Du er edderbankemig skudt i hovedet, for at sige det mildt.

Det må være alle dine maaange år i det danske søværn, som kølsvinsfodermester der har banket din hjerne ud af facon, godt hjulpet på vej af en medfødt defekt.

Det er fandme lige meget hvilket et spørgsmål du optræder i, så kører du et eller andet hjernedødt ævl af. Søg dog hjælp

Arnefilter..... den var ret go