/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fra VHS til DVD
Fra : jej123
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 21-01-05 15:07

Hej

Hvordan kopirer man VHS bånd til DVD skiver, jeg har en DVD brænder i min computer.

Mvh

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 21-01-05 15:12

det var dog en kompliceret måde at gøre det på hvorfor forbinder du ikke bare en vhs video med din dvd afspiller
er sku ikke helt klar over om man kan koble en video til computeren så man kan afspille over på hardisken og hvis man kan ville det nok også fylde som ind i h.........

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 21-01-05 15:16

arraaaa,glem min første kommentar havde lige læst det som om du skulle have noget fra dvd til vhs SORRY!!!!

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 210 point
Dato : 21-01-05 15:47

Du skal bruge et TV-tuner kort til PC'en (så man kan se TV på den). Du kan så koble videoen på antennestikket i TV-tuneren og skrue over på kanalen med videofilmen.
Så er det bare at optage "udsendelsen" ned på harddisken, og derefter brænde det over på en DVD.
Der findes nogle gode programmer derude til at lave DVD menu'er og opdele film i "kapitler". Men jeg kan ikke lige huske hvad de hedder. Måske kan en anden supplere her?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 16:18

jej123, har du prøvet at lave en søgning på kandu med søgeordene "DVD VHS" ? Svaret findes herinde..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-01-05 18:56

når du har fået det indspillet på harddisken, så kan du bruge pinnacle studio ver.9.. her er et link til en 30dages demo
http://www.pinnaclesys.com/displaydoc_n.asp?Product_id=1501&Langue_ID=7&doctype=173&templ=10&division_id=&loc=doc173

Det fylder ca 13gb per time du har. på en dvd skive kan der være en times vhs i højeste kvalitet.
jeg bruger selv pinnacle og er meget tilfreds med det. det er brugervenligt og det er let at lave menuer med egne billeder osvosv..

Junior

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 25-01-05 17:26

jeg har også TV-tunerkort i min comp. og har for nyeligt kørt min VHS-afspiller gennem antennen på tv-tuneren, men når jeg optager fra VHS til min harddisk kommer der en kæmpe forsinkelse på billedet og lyd. nogen som har en forklaring på dette? og muligvis et fix?
Sker ikke når jeg kopiere fra analog videokamera til computeren, så det er sku lidt underligt

Godkendelse af svar
Fra : jej123

Dato : 26-07-06 09:54

Tak for svaret Harlekin.