/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
sære fisk
Fra : mini_porno
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 21-01-05 13:16

jeg har gennem længere tid gået og været mega irretert på min lillebrors fisk da de opfører sig som en flok idioter.. de svømemr ikke i stimer mere. de bliver bare henne foran det foreste glas. ligesom om de venter på mad. det har været sådan i over 2 måned nu... det er uanset om vi står inde på hans værelse eller om vi står ude i gangen... det kan simpelthen ikke passe at de opfører sig sådan.
hva ska jeg/vi gøre før de ik gør sådan noget???
hans kuhli ål (tror jeg de hedder) opfører sig normalt og det samme gør sugemallerne. vi har også yngel.. de opfører sig også normalt i deres akvarium (ynglet og de voksne er ikke sammen)
er mega desperat.... tror også han er lidt ked af de ikke svømemr i stimer og sådan noget mere når han nu har brugt næsten alle hans penge på fisk og akvariumer
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP OS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-01-05 13:30

Hvad er det for fisk
Er det stimefisk?
Husk der er forskel på fisk! Som manden sagde. Han solgte skrubtudser!
Har de svømmet i stimer?
Har i anbragt en lampe som de vender sig imod?

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 21-01-05 13:58

der er stime fisk i mellem ja..
de har det lys der er i deres akvarium

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-01-05 14:05

En fisk som neonfisken, plejer altid at svømme i stimer. Sværddragere og gubbier svømmer rundt på 2må og få"

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-05 14:32

Prøv at gå ind på denne side, der er bl.a. en brevkasse hvor du kan komme i kontakt med andre Akvarister.

http://www.tropheus-siden.dk/

Håber det hjælper dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 15:43

Hvilke fisk taler vi om ? Der er som sagt forskel på de forskellige arters adfær. Så vi må vide hvilke fisk vi taler om

Rød Neon (neofisk) er som mange andre tetraer stimefisk.
Labyrintfisk, som f.eks. Gurami og Kampfisk danner i perioder par, men er ellers opportunister.
Ciclider (Pséudo tropheus) er for det meste også solitære, yngletiden undtaget.
Karpefisk som; Smerling, udviser tit flok/stime adfær.
Osv. osv. osv.

Jeg er selv bruger af dette glimrende akvarieforum : http://aquaa.dk

>»}}}(*<

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 22:35

Hej igen Mini

Nu er det en uge siden vi sidst talte med hinanden. Fik du den ønskede hjælp?

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 30-01-05 10:34

det hjalp lidt at vi skiftede vand hos dem.. så opførte de sig ordentlig i nogle dage ,men nu er det det samme problem igen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-01-05 10:44

Har du søgt hjælp på http://www.tropheus-siden.dk/ som jeg foreslog? Der er mange dygtige akvarister der sikkert har haft tilsvarende problemer.

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 30-01-05 10:45

nej har jeg ikke lige.. har haft en travl uge med masser af lektier.. men gør det her i dag... og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-01-05 10:49

Vend endelig tilbage og fortæl om resultatet, du har jo gjort os noget nysgerrige. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 30-01-05 11:28

ska jeg nok arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-01-05 11:35

Når du nu er igang med at søge hjælp uden for Kandu må du ikke glemme Molo's gode link til http://aquaa.dk

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 31-01-05 19:03

så har jan drengen svaret mig.. ham fra http://www.tropheus-siden.dk/
her er min mail fra ham:
Hejsa Benjamin
Det der er sket er at fiskene er blevet for tamme. Eller de har vænnet sig
til akvariet. De stimer kun når de føler sig utrygge. Og det gør de så ikke
mere. Sådan er det og der er ikke noget at føre ved det.

Hilsen Jan Stubbe

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: benjamin knudsen [mailto:tvfreak@hotmail.com]
Sendt: 30. januar 2005 11:29
Til: generelt@tropheus-siden.dk
Emne: sære fisk

hey...

jeg har gennem længere tid gået og været mega irretert på min lillebrors
fisk da de opfører sig som en flok idioter.. de svømemr ikke i stimer mere.
de bliver bare henne foran det foreste glas. ligesom om de venter på mad.
det har været sådan i over 2 måned nu... det er uanset om vi står inde på
hans værelse eller om vi står ude i gangen... det kan simpelthen ikke passe
at de opfører sig sådan.
hva ska jeg/vi gøre før de ik gør sådan noget???
hans kuhli ål (tror jeg de hedder) opfører sig normalt og det samme gør
sugemallerne. vi har også yngel.. de opfører sig også normalt i deres
akvarium (ynglet og de voksne er ikke sammen)
er mega desperat.... tror også han er lidt ked af de ikke svømemr i stimer
og sådan noget mere når han nu har brugt næsten alle hans penge på fisk og
akvariumer
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP OS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. de fisk han har det er neonfisk, rødnæser, sværdragere, guppyfisk,
forskellige sugemaller, røde platyer, zefrafisk, kuhliål. tror at det var
dem..
af de små fisk har han guppyfisk og rødeplatyer men de små svømmer over at i
akvariumet i stedet for henne foran det forreste glas

hislen benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 19:12

Det synes jeg da er en god forklaring. Hvis du er enig, skal du huske at lukke denne tråd. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : mini_porno

Dato : 31-01-05 19:13

ska jeg nok arne...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 19:20

Tak for pointene Mini. Man kan sige at den eneste mulighed I har er at smide de gamle ud og købe nogle nye der ikke er tamme eller smide en rovfisk ned til dem så de igen bli'r utrygge. Men begge dele er noget shit. Lær istedet at være glade for jeres Tamme fisk, det er da meget hyggeligt.

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 01-02-05 10:16

var så lidt arne......
mig og min lillebror har ellers aftalt at vores kat sak have lov til at fiske efter dem. hehe.. den fangede vores kampfisk blot 1 døgn efter vi havde købt den