/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
</MOLOKYLE
Fra : joanjoergensen
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 21-01-05 12:29

Hej MOLOKYLE Tak for dit svar, modtag derfor en lille "almisse", det fylder jo alt sammen - ikk'?Mvh
Joan

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-05 14:13

Takker

Du skal også lige læse : http://www.kandu.dk/dk/spg/52076

Det koster 23 point, det ved jeg godt, men bortset fra en masse snik-snak er der sikkert også lidt af en forklaring på problemerne med Kandu.dk, indtil de får et nyt system op at køre i år (..har de lovet og ser vi frem til )

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 14:41

Tak for svaret molokyle.og for linket - det sikkert interessant læsning, men volapyk for mig - næsten.
Jeg har haft problemer, siden jeg oprettede sp.m. til dig. Jeg slettede alle cookies og filer, og det endte med en meddelelse om at explorer have generet en fejl og lukkede.
Så genstartede jeg i fejlsikr. og systemgegendannede - puha - 25 minutter! men det lykkedes!
Ikke fordi jeg syne, det er meget bedre, men nu kan jeg da "komme på".
Desværre tror jeg, der er en masse møg på min pc, for den opfører sig helt vildt tosset og meget meget langsomt.
Jeg har en bærbar Toshiba med WinMe.
Skal jeg oprette et nyt sp.m. eller vil du være så sød at sige mig, hvad der kan ske, hvis pc'en bliver for varm. Jeg har TDC webspeed sikkerhedspakke m. firewall og hvis jeg scanner viser den 0 virus. Undskyld den lange smøre, men jeg har ingen overhovedet, der kan hjælpe mig - suk .. Joe der er jo Kandu
Så nu åbnede der fan... lige en webside fra Microsoft, hvor der stod:"Our apologize"!
Hvad sker der dog??????????????
mvh
Joan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 15:04

Når du laver en systemgendannelse, får du også genetableret dine fejl !!!!

Du skal huske FØR du rydder op i cookies, midlertidige filer, historikken, scanner for virus, ad-/spyware og renser registreringsdatabasen med en Reg.Cleaner; at SLÅ SYSTEMGENDANNELSE FRA !!!

Når du så er FÆRDIG med din oprydning, SLÅR DU DEN TIL IGEN ...ellers er du sgu lige vidt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 15:06

Varme/Køling ???

Prøv de 3 link i det store felt i midten : http://www.pc-care.dk/menu.php?kategori=K%F8ling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 16:11

<MOLOKYLE. Altså mange tak for dit svar, jeg har ikke råd til at give dig flere poængs
men du har jo også mange.
Ja men for pokker - jeg véd jo ingenting - jeg havde ikke slået syst.gendan. fra!
Nå. men så må jeg på den igen, hvor dum kan man dog være??
Det er jo den skinbarlige logik. Jeg har lagt dit link i mine foretrukne - tak!

God weekend!

mvh
joan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 16:21

Læs mere her : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

..og point ska' du slet ikke spekulere mere over

WWW.WINTIP.DK er iøvrigt en udmærket side.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 21-01-05 19:21

Hej igen MOLOKYLE.

Tak for de sidste to links, som også er puttet ind i "Foretrukne".
Og så må jeg igang med at studere dem.
Men du skulle bare vide et besvær jeg har med at komme på Kandu. Det tager l000
timer , hver gang jeg forsøger. Og så "knækker" den midt det hele, og jeg må starte forfra -jeg bliver så gal---> og jeg er så hamrende stædig.

Nu har haft syst.gendan. . slået fra og fjernet alle temporary files + cookies og ryddet op og scandisket og lukket og genstartet, og slået syst.gendan. til igen - og py ha . . . men nu må jeg vente lidt med en ny systemgendannelse, for der er ingen genoprettelsdatoer p.t. så jeg vælger lige én.

Jeg melder mig når, jeg har mere tjek på det - hvis jeg da får det?!
Tak for din opmærksomhed.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-05 11:25

Når du har renset og slået systemgendannelse til igen, kan du da selv oprette et gendannelsespunkt og bruge dette fremover.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-01-05 20:51

</MOLOKYLE
JA tak MOLOKYLE, men det har jeg da også gjort, selv om det måske ikke fremgår så tydeligt af det jeg skrev: >for der er ingen genoprettelsdatoer p.t. så jeg vælger lige én.< !

Så altså valgte jeg en gendannelsesdato, præcis som du foreslår.
Men, uden at kunne sætte fingeren på noget eksakt, synes jeg stadig ikke, at min pc kører optimalt og har stadig på fornemmelsen, at der ligger noget skidt "nedgravet" et eller andet sted.
På lørdag får jeg hjemmesbesøg EDB ekspert, som skal undersøge min computer og rette/fjerne div. uoverensstemmelser, jeg er øjensynlig ikke dygtig nok til selv at kunne løse mine pc problemer og henter lige noget professionel hjælp. Så kan jeg kun vente spændt på , hvad resultatet af dette arrangement udmunder i.
Jeg melder mig igen og fortæller hvad der er sket.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 27-01-05 23:27

Her skriver joanjoergensen!
Hej MOLOKYLE.
Kan jeg spørge dig om noget helt andet på denne tråd?
Jeg kunne ikke logge ind på Kandu, ligegyldig hvad jeg prøvede, fik jeg at vide, at kodeordet var forkert. Nu har jeg oprettet en profil en gang til og fået en ny kode og nyt brugernavn.
Men det er stadig mig joanjoergensen, der nu heder 'goldkat' (et meget gammelt spejdernavn).
Kan man mon får sit gamle brugernavn igen på en eller anden måde?
Kan du venligst sige mig det?
På forhånd tak!
Mvh
Joan(goldkat)