/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opsætning af wireless headset
Fra : jysch
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 21-01-05 12:24

Jeg har lige fået et mini Wireless Headset.

Da brugsforvirringen ikke er på dansk, er jeg ikke lige klar over hvordan jeg får den til at virke sammen med min mobil (Nokia 6230).

Er der en som kan give mig en lille brifing om hvad jeg gør?

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 21-01-05 14:33

Ja, jeg kan da prøve.......................

Okay, here we go!

Du skal først og fremmest tilslutte dit headset! Så gå du ind under instillinger! Og så er der måske en der hedder tilbehør, eller også skal du ind under telefon instillinger og så under tilbehør! Hvis du har tilsluttet dit headset så skulle den gerne vises derinde, og så trykker du bare på den, og så kan du gå ind og lave hvad du vil!

Håber jeg kunne hjælpe! Men er det din nokia hvor brugsanvisningen ikke er på dansk? Eller er det headsettet?

For du kan hente manual til nokia 6320 her:http://www.nokia.com/nokia/0,8764,53399,00.html?applicationId=274&prodSupAppID=1&productId=348&categoryId=13&languageId=11

Håber det hjalp!

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 21-01-05 16:13

Hej Jacob!

Det er til headsettet, hvor der er en udenlandsk brugsanvisning.

Jeg har gjort som forklaret, men den kan ikke finde headsettet - den siger der ikke er nogen aktiv.
Jeg har opladet headsettet, og der er ingen steder hvor den kan tændes, så jeg kan ikke få forbindelse med de 2 enheder.

Jysch

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-01-05 17:18

Hvis dit headset er trådløst, fungerer det sikkert via Bluetooth. Så skal du ind på Nokiaen og slå Bluetooth til. Du går i Menu, vælger Indstillinger og Forbindelse. Der kan du vælge imellem Bluetooth, Infrarød og GPRS. Vælg Bluetooth og vælg Til. Så sklule det gerne virke. Bluetooth er ikke slået til hele tiden, da det er en strømsluger. Så længe Bluetooth er slået fra, kandu ikke kommunikere via Bluetooth med noget, ej heller din PC.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 21-01-05 17:20

det er ikke altid at man kan bruge uorginalt udstyr til nokia! Måske er det derfor! Prøv at gå ned i Fona eller ligende!

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 22-01-05 13:19

Hvis det headset har været brugt til en anden telefon skal det først nul-stilles, det plejer at være noget med at holde både skru/op og skru/ned inde indtil der kommer en tone.

Har det ikke været brugt, skal du først tænde for bluetooth på din telefon, derefter tænde headsettet, så skulle der komme en pop-up på telefonen om en kode du skal taste ind for at "parre" headsettet og telefonen til hinanden.
Det plejer at være enten 1,2,3,4 eller 0,0,0,0 men prøv at finde ud af hvilket mærke headsettet er så kan vi bedre hjælpe dig med en trin for trin anvisning

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-01-05 18:58

Det er et helt nyt Bluetooth Wireless mini headset, model no. BTW 5018.

Det har ikke været tilsluttet andre telefoner.

Jeg har fundet bluetooth på telefonen, men den kan ikke finde forbindelsen til headsettet, selv om de ligger ved siden af hinanden.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 25-01-05 19:01

jamen er det et orginalt? For der er ikke altid at de kan sammen så!!! Hvad er mærket på det? Hvor havde du købt det?

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-01-05 19:19

Jeg har købt det på QXL det skulle være original, jeg kan da finde det på nettet.

Accepteret svar
Fra : JacobS.

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-05 19:20

så gå ned til tdc og hør dem ad! Du behøver ikke at sige at du ikke har hos dem!

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-01-05 19:43

Hej Jacob!

Ja, det kan jeg jo gøre.

Mvh Jysch

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 25-01-05 19:45

Jeg har tit været nede ved tdc og spørge dem angående min mobil og de hjælper gerne! Også selvom du ikke har abn. hos dem. du skal selvfølgelig bare ikke sige det. det eneste det er træls ved det er at der altid er kø i tdc!

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 03-02-05 02:24

Tak for svaret JacobS..