/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
overclocking af fx5200 kan man fjerne de~
Fra : cbsjanten
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 21-01-05 11:00

jeg har et fx 5200 128 mb ram jeg vil gerne prøver at clocke det men kan jeg fjerne det igen hvis det ikke hjælper noget særligt ????
vil det kræve x-tra køling af kortet hvis jeg clocker det???

cs dude forever

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 21-01-05 13:14

Hvis det er et MSI så mener der følger et program med på driver cd.en hvor du kan stille på clockningen og sætte det tilbage igen hvis du vil

Det gjorder der til mit fx5200..når du har installeret driverne fra cd.en så kig under skærmindstillinger og så advanceret.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-01-05 14:45

det er en fil der ligner en regedit fil du ved med alle de der firkanter den hedder nvtweak
og når jeg trykker på den så spøger den om jeg vil ligge den ind i registreings basen
håber det siger jer noget

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-05 17:58

filen hedder coolbits og kan hentes her
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815

du gør bare som cbsjanten siger,den gør det at den går ind og åbner for clock frekvenserne i driveren så du kan stille på dem,samme sted har du mulighed for at fortryde med en knap der hedder gendan fabriks indstillinger og hvis du skulle få clocket så meget at skærmen bliver sort kan du bare holde ctrl nede under opstarten af windows så bliver dine fabriks indstillinger også gendannet
men hensyn til kølingen bliver dit kort naturligvis varmere når du clocker det men det tror jeg ikke bliver et problem da jeg tror det vil begynde at lave grafikfejl før det bliver for varmt.desuden kan nvidias kerner tåle op til 135 graders varme(kortvarigt)

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-01-05 17:21

Tak for svaret phg1.

det funger jo bare