/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO DR.Big endnu engang
Fra : david_dollas
Vist : 670 gange
50 point
Dato : 21-01-05 10:44

Jeg har:

Polini SpeedControl Variomatic
Polini Sport 70ccm Cylinderkit (Ø47mm)
Kilerem - Topperformanes
Udstødning, Tecnigas Basic
Dell'Orto 17,5mm Karburator
Power luftfilter
Ruller: 8.5g
Dyse: 86
Fjeder i bagerste gear: 35 KG

Nu har jeg endelig fået motoren til at spille max, ved at jeg udskiftede Arreche 21mm Karburator med Dell'Orto 17,5mm Karburator, så jeg har 2 Arreche 21mm til salg hvis det skulle interesere nogle..

Men nu er det somom at der er for mange omdrejninger, til at det gear ting kan følgemed, så mit spørgsmål går på om de ruller skal være lete eller tunge... Jeg har mange at vælge mellem da jeg har købt et set af hver...

Lige nu er der 8,5 i og den køre med mange omdrejninger, så jeg tænkte om de skulle være lettete for at gear'e fornuftigt... også omkring den fjeder, der har jeg lige nu en 35 KG i men jeg har en 30KG som den er født med...

Hvad er det bedste setup ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-05 12:04

Jeg tror ikke på at en Dell'Orto 17,5mm kan give mere topfart end en Arreche 21mm, problemet med den store karburator var nok nærmere at udstødningen var for lille og dårlig.
Det hjælper i hvert fald ikke at sætte lettere ruller i, for så får du endnu fler omdrejninger i det lave fartområde.
Du skal først sikre dig at din kobling tager godt ved, så af med skålen og rens den indvendig også bakkerne skal have en let omgang med sandpapir, og alt fedt og støv skal ud.
Så skal du lige teste igen, for at se om der er forskel.
Hvis du har kørt længe med rullerne, kan det også være dem der er blevet slidt, så de sætter sig fast.
Der må ikke være antydning af olie/fedt i kobling og vario.
PGO har problemer med pakdåsen bag varioen, som kan svine ud, og som også tager falsk luft ind, så hvis den har kørt en del, er det måske tid til at tænke på anden krumtap/lejer/pakdåser, det er jo en opsætning som yder en del.
Og du skal være sikker på alle dine ruller passer til Polini SpeedControl Variomatic?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 21-01-05 12:12

De ruller passer i størrelser...

MEn hvilke størrelse ruller vil du anbefale ?

JEg har haft det hele ude og rense og slibe med noget sandpapir, så det skulle være rent som en "barnerøv".

Ang. den fjeder i bagerste del, hvad skal den være på ?