/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernsupport virker(ikke)
Fra : fnidder2
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 21-01-05 09:05

jeg har et problem når jeg skal give fjernsupport(via internet) til en bruger så virker det på den ene maskine og ikke på den anden.
Jeg gør det fra den samme maskine og jeg opretter supporten på samme måde, via en diskette.
Hvordan kan det være at det ikke dur på den ene maskine???

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 21-01-05 09:37

hei
Hva slags win versjon kjører begge maskiner. ?
I tilfelle en kjører win98 på en av maskinene, så må du laste ned et program fra microsoft, som gjør at du kan kjøre fjernhjelp.
En annen ting du må vel og ha messenger på begge maskiner for å bruke fjernhjelp

thewolf

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-01-05 09:59

de kører alle XP
min kører pro
og de to andre kører home.
er det nødvendigt med messenger når jeg bruger en disk til at oprette supporten med?

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 21-01-05 10:12

nei, du skal ikke trenge det i prinsippet
har du sjekket ut om det er en brannmur ute går på en av maskinene det gjelder ??

thewolf

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-01-05 11:04

alle skal have opdateret windows messsenger til 4.7 så kan i gører det igennem msn
det virker for mig og jeg gør det tit for nogle for at hjælpe dem

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-01-05 17:10

nej jeg har fjernet branmur

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 21-01-05 17:18

og du har oppdatert til windows messsenger til 4.7 på alle klienter ( pc-er ) ?
det er 3 måter å bruke fjernhjelp på det er desse her
Man kan sende en e-post direkte, benytte MSN Messenger Service eller gjemme invitasjonen i en fil, som kan sendes senere pr. e-post.

For å bruke fjernhjelp må begge ha Windows XP installert og fjernhjelp virker bare mellom to datamaskiner.

thewolf

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-01-05 18:25

til Thewolf:
skal/må jeg ha messenger 4,7 når jeg gemmer invitationen som fil?

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 21-01-05 18:41

mener det.
Men har du ikke sp1 innstallert, så gå til denne side og les, den er på engelsk, men tar opp et problem med fjernhjelp

http://support.microsoft.com/kb/q311889/

thewolf

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-01-05 18:42

ja det er jeg ganske sikker på det skal alle maskiner have
du må ikkke spørge mig hvorfor men det er altid den fejlmelding jeg får når jeg ikke kan få forbindelse til en anden maskine
men det ligger jo fast i win xp/home så bare opdaterer og glem alt om det program elers
jeg plejer så at gører det igennen msn 6.2 som den vist hedder lige nu

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 21-01-05 19:04

her er enda ei side du kan lese, om det kan være til hjelp

http://windowsupdate.shisu.edu.cn/content/RTF/no/5081.htm

thewolf

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 21-01-05 19:05

her er enda ei side du kan lese, om det kan være til hjelp

http://windowsupdate.shisu.edu.cn/content/RTF/no/5081.htm

thewolf