/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
A-mål/skinnemål
Fra : grausen
Vist : 6029 gange
150 point
Dato : 20-01-05 20:18

hejsa
jeg er lidt i tvivl om, om a-mål og skinnemål er det samme.

jeg ved skinnemålet på vores campingvogn er 750, men er det så også a-målet? eller kan man på nogen måde beregne det ud fra skinnemålet? (da vores campingvogn står et stykke væk, kan jeg ikke lige sådan måle det op)

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig her

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 20-01-05 20:21

dit A mål og skinnemål er det samme

Accepteret svar
Fra : peter6700

Modtaget 160 point
Dato : 20-01-05 20:24

a-skinnemålet er målt fra jord op gennem skinnen og med til jord på den anden side. A-målet er altsa ca 50-60 cm større end skinnemålet, alt afhængig af hjulenes størelse. A-målet er altså det mål som forteltet skal ha for at nå jorden i begge sider. Du kan ikke få det helt nøjagtig, jeg tror forteltene ligger i 25 cm intervaller, derfor er der en gummikant med gummistropper ned til pløkkerne i forteltet. God camping.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-01-05 20:41

Hej grausen

berthaprop' svar er forkert.

peter6700's svar er helt korrekt.

Skinnemålet er de antal cm. som den på campingvognen påsatte skinne er lang. For at finde A-målet skal der tillægges afstanden fra nederste skinne og til jord gange to. Så giv du bare Peter pointene.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-01-05 20:44

P.S.: Du spørger om man kan beregne A-mål ud fra skinnemål. Det kan man ikke, men som hovedregel vil A-mål være ca. 100 cm større end skinnemål.

Kommentar
Fra : peter6700

Dato : 20-01-05 20:47

prøv at se på www.isabella.dk de har en database med 12000 campingsvogne, samt en tegning på hvad a-mål er.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-05 20:49
Kommentar
Fra : PerS

Dato : 20-01-05 21:58

Bertraprops svar forkert, øvrige besvarelser rigtige.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-01-05 07:52

Nogle vogne har "skæve" A-mål. Isabella ændrer dette ved, sætte en ny kile i hjørnerne, eller tage af kilen i hjørnerne. Hjørnerne i denne forbindelse er de kiler der sidder fra teltskinne og ud til telthjørnerne. Hej fra alka

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 21-01-05 16:06

Tak for svaret peter6700.

Også tak til de øvrige, for gode svar