/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Win xp Home Edition
Fra : biskup
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 23-08-02 19:44

Har 'lånt' dette styresystem og er imponeret ('pro' er dog nok bedre)- Det irreterer mig dog heletiden at blive mindet om aktivering -Går system i sort efter 30 dage hvis det ikke bliver aktiveret ? Er den eneste udvej den at betale Bill G ved kasse 1 ? - Der må være
en smartere udvej .
Usmart

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-02 20:30

Hvis du vil beholde XP Home, er du nødt til at betale, hvad det koster. Ellers ophører det med at fungere efter prøvetidens udløb. Den "smartere udvej", som du efterlyser, er ulovlig - så glem alt om den.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 19:42

Fri, 23 Aug 2002 17:44:00 GMT, skrev "biskup"
<biskup.news@kandu.dk>:

>Har 'lånt' dette styresystem og er imponeret ('pro' er dog nok bedre)-
>Det irreterer mig dog heletiden at blive mindet om aktivering -Går
>system i sort efter 30 dage hvis det ikke bliver aktiveret ?

Ja.

> Er den eneste udvej den at betale Bill G ved kasse 1 ? -
>Der må være en smartere udvej .

Ikke, hvis det skal være lovligt.

>Usmart

Næh - stjæler du også kødet i supermarkedet?

Vi beskæftiger os kun med lovlig software i dk-grupperne.

Men hvad det med denne gruppe at gøre?

Det har da ikke noget med internet.udbydere at gøre.

Fut ikke sat, da det ikke kan bruges på kandu.dk.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 23-08-02 21:35

Man kan sige meget om MS, men med XP får man et godt OS for godt og vel en tusse, og så er det jo ikke ulovligt at købe en 'brugt' version på nettet, f.eks. på DBA.DK.

Jeg har selv eksempelvis købt en Office2000 Premium, med Word, Excell, Publisher, Frontpage mmm for et år siden for en tusse i original version. Det er s.. da billigt ....

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-02 00:37

Der er altid en "smartere" udvej, men den er jo ikke altid lige lovlig, men hele ideen med aktiveringen, er jo netop, at du SKAL blive irriteret over den, for så at købe licensen. Køb den, ellers vil du nok fortryde at du ikke gjorde.

Hvis alle fik en ulovlig kopi, kunne vi lige så godt smide vores PC ud af vinduet, for så ville Microsoft sikkert dreje nøglen om og PC´en ville være ubrugelig.

Og JA, dit system GÅR kold efter de 30 dage !!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 12:07

Hej Traic,

hvorfor nu det... PC'en vil da ikke være ubrugelig hvis Microsoft drejer nøglen om?

der er da stadigvæk Linux...

men det vil selvfølgelig være trælst hvis de gjorde, men det tvivler jeg nu også ret kraftigt på de vil, samt der er blevet taget nye forholdsregler mod de ulovlige kopier af WinXP så vidt jeg har forstået, der f.eks. gør at man ikke ka' opdatere sin sin WinXP hvis man har en Ulovlig kopi samt nogle andre tiltag...

Men jeg tror nu både Microsoft og andre Software producenter ku' tjene en hel del flere penge hvis de bare satte priserne lidt ned... idet flere så ville købe dem istedet for...

men det er også underligt hvorfor der ska' være så stor en forskel...

prøv bare at kigge her... -->
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454680
hos Multimedia-Experten A/S... -->
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=928
ka' du købe WinXP Home edition til 999,- kr. plus fragt... de andre steder koster den over 2000,- kr. det synes jeg f.eks. er ret vildt...
og hvorfor ska' den koste så meget når f.eks. Multimedia Experten ka' sælge den til den pris...

WinXP Prof. udgaven er lidt dyrere... -->
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454679
men igen så er Multimedia-Experten A/S over 1000,- kr billigere end de andre... -->
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1033

det synes jeg da der for en til at tænke sig lidt om... og på den måde forstår jeg godt at Linux er blevet så populær som den er gået hen og blevet i visse tilfælde...

desuden er det ret træls at man med en lovlig købt Udgave at WinXp ska' belemres med deres Windows Product Activation (WPA) dims hver gang man udskifter hardware... ok, man ka' da udskifte en 4-6 gange uden, men alligevel er det ret trælst...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 24-08-02 12:48

Nej, det er rigtigt nok Strarup, den vil ikke være ubrugelig, men næsten, da stort set alt der er lavet af programmer og spil, er lavet til at køre på et Windows OS.

Men jeg gir dig ret, der er alt for stor prisforskel på XP, men set i forhold til hvad man får for pengene, er det ikke så galt endda. Man bruger oceaner af tid på det (til stor irritation for konen )

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 13:23

Hej Traic,

LOL...

det er ikke sådan med de koner...

men mon ikke dette billede har lidt af svaret...
http://www.onzin.nl/3991/pictures/electronics.jpg
hvorfor kvinder er lidt mere komplicerede end mænd er...
en anden forskel...
http://www.bradnash.com/jokes/images/man_woman_shopping.jpg
havde det været i en computer foretning havde det så nok set lidt omvendt ud...

men ind i mellem ku' det nu være rart med en fjernbetjening som den her...
http://www.digitallaughter.com/pix/remote.jpg

jeg ka' ikke helt la' være... men her kommer lidt windows humor... selvom Microsoft nok ikke vil synes det er sjovt...
http://www.onzin.nl/3991/pictures/window_options.gif
http://www.onzin.nl/3991/pictures/shutdownwindows.jpg

til Biskup, jeg beklager at dumpe dette fjolleri ned i dit indlæg... men jeg ku' altså ikke helt la' være...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 24-08-02 15:07

Good one Strarup

Tror lige jeg printer dem ud til konen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 08:14

For at gøre det lovligt skal det aktiveres.
Jeg er selv blevet træt af at aktivere den da jeg om formatere en del gange
så der findes en patch der klarer dette nummer. Den kan aktiveres max 5
gange lovligt.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 15:43

Sat, 31 Aug 2002 09:13:45 +0200, skrev "Preben Christensen"
<ag-data@c.dk>:

>Jeg er selv blevet træt af at aktivere den da jeg om formatere en del gange
>så der findes en patch der klarer dette nummer.

Du er stadig i forkert gruppe, det har intet med
internet.udbydere at gøre.

Prøv en warezgruppe eller en anden gruppe til plat & svindel.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 22:05

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:2dl1nug9upjqe0ulnmueukjbcr3egakqnr@dtext.news.tele.dk...
> Sat, 31 Aug 2002 09:13:45 +0200, skrev "Preben Christensen"
> <ag-data@c.dk>:
>
> >Jeg er selv blevet træt af at aktivere den da jeg om formatere en del
gange
> >så der findes en patch der klarer dette nummer.
>
> Du er stadig i forkert gruppe, det har intet med
> internet.udbydere at gøre.
>
> Prøv en warezgruppe eller en anden gruppe til plat & svindel.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Hvis det skal gøres den rigtige vej (lovligt) er det gruppen:
dk.edb.system.ms-windows
der skal bruges.
Ikke her hvor at denne tråd er OT.

Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 22:44

Sun, 1 Sep 2002 23:04:55 +0200, skrev "Per.K"
<persen1@NONOyahoo.dk>:

>Hvis det skal gøres den rigtige vej (lovligt) er det gruppen:
>dk.edb.system.ms-windows
>der skal bruges.
>Ikke her hvor at denne tråd er OT.

Man kan da ikke lovligt undgå aktivering af Win XP, medmindre man
har købt en (dyr) corporateversion med flere licenser.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 02:34

> Man kan da ikke lovligt undgå aktivering af Win XP, medmindre man
> har købt en (dyr) corporateversion med flere licenser.

....og det kan du dybest set ikke se om han har, vel ? :)

Uanset hvor logisk/ulogisk det end måtte lyde....

/Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 04:07

Sat, 28 Sep 2002 03:33:58 +0200, skrev "Jan" <jan@ingenmail.dk>:

>...og det kan du dybest set ikke se om han har, vel ? :)

Det kan du jo læse i det oprindelige indlæg, at han ikke har.
Message-ID: <news:kou99.12717$ww6.1724335@news010.worldonline.dk>
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : ganic

Dato : 11-10-02 23:31

ja men spørgsmålet her er vel hvis den samme ejer har fler cpu'er, hvordan får man så lagt xp på juniors cpu'er?
ganic