/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
riffel baner
Fra : tom34
Vist : 983 gange
200 point
Dato : 20-01-05 18:21

Er der nogle der ved lidt om hvornår riffel banerne lukker op igen i vejle amt, jeg har lige fået riffel så der for har jeg ikke været der selv inu.
Og hvilken trænings patroner er best at bruge og er til at komme til for penge
Mvh Tom

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-05 21:30

Hej Tom
Normalt åbner banerne jo ikke før april, men hvornår de åbner i Vejle amt aner jeg ikke.
Du kan ringe til riffelkoordinator for region 5, Cristian Henriksen, tlf. 75656315, han kan fortælle dig alt vedrørende banerne i Vejle amt.
Med hensyn til træningspatroner, er det billigste helt afgjort spidsskarpt, men det afhænger jo af hvilken kaliber du har købt, så du må forhøre dig hos din forhandler.
Kan der ikke fås spidsskarpt til din riffel, må du se dig om efter billigste fabrikat.
Husk at bruger du træningsammo. skal riflen indskydes, inden du skal på jagt, med den ammo., du vil bruge til jagten.
Knæk og bræk
dabj

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-01-05 21:46

Det er underligt at nogle stadig bruger "trænings patroner" Man køber en riffel,som man vil bruge til jagt og den skal for at fungere optimalt til det brug indskydes med blødnæset amonision.Hvorfor så ikke kun bruge det. Hvor mange skud kommer du til at skyde på skydebanen om året ? Hvis du tæller efter er det ikke mange,så besparelsen er ikke så stor og du opnår noget væsentligt din riffel er altid indskudt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-01-05 21:49

Det er underligt at nogle stadig bruger "trænings patroner" Man køber en riffel,som man vil bruge til jagt og den skal for at fungere optimalt til det brug indskydes med blødnæset amonision.Hvorfor så ikke kun bruge det. Hvor mange skud kommer du til at skyde på skydebanen om året ? Hvis du tæller efter er det ikke mange,så besparelsen er ikke så stor og du opnår noget væsentligt din riffel er altid indskudt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-01-05 22:02

->bb1
Det er ikke spor underligt, vi er faktisk mange der bruger riflen til andet end jagt, ikke mindst for at dygtiggøre os netop til jagten.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-01-05 22:21

Hvor mange skud afgiver du på riffelbanen om året. Hånden på hjertet et ærligt svar ?

Hvis du virkelig er den " nørt ", som du giver udtryk for,så bør du lade dine partroner selv.
Det kræver kun et ladekursus og det gør de jægere,som tilbringer mere tid på skyde bannen end de bruger på jagt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-01-05 22:48

->Tom
Undskyld brugen af din tråd, dette er sidste indlæg fra mig.

->bb1
Nøjagtig 183 skud, og jeg HAR ladekursus og har haft det i mange år, men i min bolig kan jeg desværre ikke opfylde kravene til ladeplads, derfor hedder det 308 win og spidsskarpt.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 26-01-05 17:15

Tak for svaret dabj.