/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Manglende codecs avi
Fra : wacher
Vist : 514 gange
500 point
Dato : 23-08-02 19:13

Jeg har hentet nogle avi filer og når jeg afspiller dem er der ingen lyd. Når windows medie spilleren starter op så sender skriver den "sender anmodning om codec".

Normalt har jeg ikke nogen problemer med lyd på avifiler så de der avi filer jeg har hentet må være specielle på en eller anden måde. Jeg har prøvet at opdatere til seneste DIVX afspiller...for at få nyeste codecs...men det har ikke haft nogen virkning.

Jeg har selvfølgelig nyeste version af windows medieafspiller.

Klikker jeg på de der avi filers egenskaber så står der under detaljer at der er ukendt lydformat. De omtalte avi filer synes at være lavet med et program AMC Encoder.

Hvad er det for et codecs jeg mangler? og hvor kan jeg hente det?

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 23-08-02 19:37
Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-08-02 20:55

windows media player er alt for tung

kig her: http://www.divx.com/divx/
The DivX video software loved by 60 million users worldwide. This version includes all the playback and encoding functionality necessary to watch and create DivX videos. And what's more, it's completely free for download! Find out what your friends have been talking about.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 500 point
Dato : 23-08-02 21:12

Hej Wacher,

ellers er der her et pakke med Codecs du ka' downloade og installere... "The Nimo Codecs Pack V5.0"... idet den næsten indeholder alle former for codecs som kan findes på nettet.... -->
http://perso.wanadoo.fr/nimo/
og det direkte link er... -->
http://perso.wanadoo.fr/nimo/Nimo50Build7.exe
så ka' du bare højeklik og så gem som...

Jeg skriver også listen over de codecs som der er deri... -->

The Nimo Codecs Pack V5.0 content :
--------------------------------------------------
- Coder & decoder Divx 4.12 Build 307 (Project Mayo)(divX).
- Coder & decoder DivX V3.11a (3.11Alpha Low Motion)(Div3)
for playing old compressed movies.
- Coder & decoder DivX v3.11a (3.11Alpha Fast Motion)(Div4)
for playing old compressed movies.
- Coder & decoder DivX WMA Audio V4.2 (Standard)(divxa32).
- Coder & decoder MPEG-Layer 3 Audio V4.2 (Professional)(l3acm), With control panel icon.
- Decoder for AC3 Audio V2.2.
- Coder & decoder MS MPEG-4 (For ASF/DivX Conversion)(mpg4,mp42,mp43).
- Filters for Vob playback in Windows Media Player:
MPEG Parser ActiveX filter
MPEG Decoder ActiveX filter
- MS-MPEG4 ActiveX filter
- DivX V3.2 ActiveX filter
- DivX V4.0 ActiveX filter
- DivX AC3 Prologic ActiveX filter
- The iviaudio.ax : InterVideo Audio Decoder ActiveX filter (No limit time)
- The MS Mpeg Original codec (Microsoft)
- The New MPEG-2 Splitter AC3 XForm
- The New Ligos MPEG-2 Splitter 3.0.0.17
- The Morgan Multimedia Stream Switcher (To change the audio stream in WMP)
- I-Media Multi-MPEG2-Source
- MPEG Layer-2 Audio Decoder
- MPEG Layer-3 Audio Codec for MSACM
- DivX AntiFreeze Filter (No more freezed movies)
- DirectSound 3D Renderer (with help files)
- Cyberlink PowerDVD 3.0 Audio Decoder
- Ogg Vorbis Audio codec for MSACM
- Lame_dshow.ax (Lame mp3)
- Wavdest.ax
- Dump.ax
- Windows Media Audio Codec
- Lame MP3 Encoder ACM Codec
- 3ivx Delta 3.5 Codec for QuickTime Windows and the pluging for flask
- Plug-ins for Flask: Panasonic MPEG 1, LSX MPEG 1 or MPEG2
- The New Mpeg2dec DLL And the New Avisynth 1.05 MMX Dll for fast Frameserving
- The New SimpleResize filter for Avisynth
- The New Lame MP3 Encoder ACM 0.3.0
- The New Directshow Bicubic Resizer 1.3
- The New Playa 0.6.6
- The New DivX AntiFreeze Filter 0.4
- The New Sub Station Alpha v2.x/4.x
- The New Moonlight Odio Dekoda
- The New Moonlight Scalar Filter
- The New Subtitle Picture Decoder
- The New DynEQ DirectShow filter
- The New DivX G400 Filter ver 2.7
- The New DivFix 1.06 with Source Code
- The Logo plug-in for VirtualDub and Nandub
- The New Fraunhofer Vob Filters
- The New Fraunhofer Mp3 codec
--------------------------------------------------------

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 21:20

Hej igen,

jeg glemte et par stykker den indeholder også Divx 5.01... men ikke umiddelbart den nye DivX 5.02... men når du siger du har downloadet og installeret den og den ikke får det til at funke... så ku' det evt. godt lyde som om der er tale om et AC3 lyd codec, men jeg er ikke sikker... men hvis du ikke ka' få det til at funke med overstående ka' du så ikke lige melde tilbage....

men jeg mener nu også den sku' være i den pakke, samt andre lydcodecs her iblandt også ACM...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 20:07

On Fri, 23 Aug 2002 17:12:34 GMT, "wacher" <wacher.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har hentet nogle avi filer og når jeg afspiller dem er der ingen
>lyd. Når windows medie spilleren starter op så sender skriver den
>"sender anmodning om codec".
>
>Normalt har jeg ikke nogen problemer med lyd på avifiler så de der avi
>filer jeg har hentet må være specielle på en eller anden måde. Jeg har
>prøvet at opdatere til seneste DIVX afspiller...for at få nyeste
>codecs...men det har ikke haft nogen virkning.
>
>Jeg har selvfølgelig nyeste version af windows medieafspiller.
>
>Klikker jeg på de der avi filers egenskaber så står der under detaljer
>at der er ukendt lydformat. De omtalte avi filer synes at være lavet med
>et program AMC Encoder.
>
>Hvad er det for et codecs jeg mangler? og hvor kan jeg hente det?

Nimo Codec pakken kan næsten med garanti løse dit problem.
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Den indeholder alle de mest brugte lyd og video codecs.

mvh Mogens

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 23-08-02 22:55

Tak for svaret strarup.

Det var fint. Så er der lyd.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 00:36

Hej Wacher,

det var da så lidt...

det vigstigste er da du har fået det til at funke...

men er det så også ok lydkvalitet det er i?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 24-08-02 01:44

Tak strarup!
Nu har jeg lige downloadet din nimo codec. Jeg har nemlig det problem at min gamle CorelPaint7 ikke kan indlæse de AVI-movies, som mit CanonPowershot laver. Den siger altid at den mangler et filter, så jeg bliver nodt til al bruge VirtualDub og gemme dem først i gammelt ukomprimeret AVI, før Corel accepterer dem. Lidt besværigt og så fylder de godt op på harddisken.
Vil installere den i morgen, mens jeg er offline og se om den virker og skriver så tilbage.
God nat, skal snart se Star Treck!
//Claus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 10:13

Hej Claus,

det var da så lidt.... men det var Trixter der for et godt stykke tid tilbage gjorde mig opmærksom på at denne Codec pakke eksisterede, før det rodede jeg også rundt efter dem individuelt...

jeg var lige inde og kigge på linket fra Mogens til Nimo codec pakken, og det ser ud til at der er kommet en version 5.8, som de så åbenbart ikke har opdateret endnu på den side jeg henviste til...

men på denne side... -->
http://nimo.everwicked.com/
som redirecter hertil... -->
http://www.btinternet.com/~nimosiro/

ka' du på "Download" knappen som bringer dig hertil, downloade den nye version 5.8... -->
http://www.nivelvirtual.net/downloads/?id=342
hvis downloadingen ikke begynder automatisk, er der nogle links i nederste ventre hjørne hvor de sku' ha' den, men den er åbenbart ret populær fordi downloadingen af den ta'r en krig og en madpakke, og en af stederne fandtes den ikke mere... jeg mener det var pga. overskredelse af download trafik den blev det... og et par af stederne lykkedes det først efter et par forsøg før den gik igang...

men jeg håber at dit projekt lykkes... og glæder mig også til at hører hvordan det gik/går med det... men ellers ka' du også skrive til strarup@worldonline.dk ...

siger den noget om hvilket filter det er den mangler?

forresten et lille fif til VirtualDub når du ska' vælge codec og det umiddelbart ser ud til at du kun har et codec at vælge imellem, eller ikke vil scrolle... så tryk på Codec'en i boxen så den bliver markeret... og brug op/ned piltasterne til at scrolle de forskellige Codec's igennem, jeg ved ikke hvorfor denne fejl opstår nogle gange... men hvis den gør, så ka' du da nu i det mindste vælge imellem dem der er installeret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 11:21

Hej Wacher

Kig her http://perso.wanadoo.fr/nimo/

Mvh
Poul

"wacher" <wacher.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SWt99.12706$ww6.1718254@news010.worldonline.dk...
> Jeg har hentet nogle avi filer og når jeg afspiller dem er der ingen
> lyd. Når windows medie spilleren starter op så sender skriver den
> "sender anmodning om codec".
>
> Normalt har jeg ikke nogen problemer med lyd på avifiler så de der avi
> filer jeg har hentet må være specielle på en eller anden måde. Jeg har
> prøvet at opdatere til seneste DIVX afspiller...for at få nyeste
> codecs...men det har ikke haft nogen virkning.
>
> Jeg har selvfølgelig nyeste version af windows medieafspiller.
>
> Klikker jeg på de der avi filers egenskaber så står der under detaljer
> at der er ukendt lydformat. De omtalte avi filer synes at være lavet med
> et program AMC Encoder.
>
> Hvad er det for et codecs jeg mangler? og hvor kan jeg hente det?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 11:25
Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 25-08-02 01:14

Nej nimo hjælp desværre hellere ikke, men så fandt jeg der en russisk link til mcjpg codec og den virkede på de CanonPowershot avi's. Den fylder kun 48 kB som zip og det var alt hvad der skulle til.
Nu var dette ikke mit spørgsmål og jeg er godt klar over at der findes utallige forskellige codecs og filtre og det kan være temmelig forvirrirende, når ikke engang producenten af et kamera kan oplyse om, hvilken codec de bruger og måske er det også afhængig af, hvilket program man bruger til at åbne dem med.