/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
XAMPP - hvordan virker det??
Fra : Klift
Vist : 349 gange
29 point
Dato : 20-01-05 14:56

Hej

JEg har lige hentet XAMPP men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan det fungerere. Er der en editor indbygget?? Eller skal man skrive det i en selvstændig editor?? hvis man skal skrive det i en selvstændig hvordan kan man så se det færdige resultat af sin kode??

Håber i forstår hvad jeg mener. Og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 20-01-05 15:09

Hej Klift
Du har installeret en server, et programmeringssprog og en database (mm.) - det betyder at du kan køre programmer på din egen computer gennem din browser. Programmerne kan du skrive i en editor af hvilken som helst slags. Jeg bruger AceHTML. Den er god, synes jeg.
Mvh
Jeppe

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 20-01-05 15:22

ahh jamen det er jo smart (hehe) Kan man bruge Stones Webwriter til det?? for den er nemlig min yndlings

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 20-01-05 15:25

Ja - man bruger bare en hvilken som helst editor - resultatet bliver en tekstfil som man kører gennem sin browser...

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 20-01-05 15:34

Ok nu har jeg lavet en fil med noget "Hello World!" hutteli-hut men når jeg prøver at åbne den i min broser ligesom jeg gør med HTML-documenter så åbner den bare filen i min Editor, hvad kan fejlen være??

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 20-01-05 15:39

Nu skal du køre den igennem din nye server. Jeg husker ikke hvordan man gør det (jeg tester kun online nu) - men mon ikke det er noget med 127.0.0.1/etellerandet/ditscript.php

Husk <?php echo"hello world"; ?> og husk atkalde den .php

Kig i faq-en til XAMPP
Mvh
Jeppe

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 20-01-05 15:44

skal den oploades på en eller anden måde??

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 20-01-05 16:17

Nej, serveren har adgang til din computer - men måske skal det ligge i en bestemt mappe - det husker jeg ikke - så du må gå til apace eller xampps vejledninger... jeg tror ikek jeg kan hjælpe dig videre.
mvh
jepep

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 20-01-05 16:28

ok nu virker det (det skulle ligge i htdocs) weee *danser rundt*

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 20-01-05 16:33

Jamen tillykke
Jeppe