/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilket et drivhus skal man vælge?
Fra : meldgaard
Vist : 3477 gange
120 point
Dato : 20-01-05 12:43

Jeg har overvejet at købe et Juliana Basic drivhus da der ikke bruges silikone til isætning af ploycarbonat plader. Men er der nogen der ved om det er ok eller findes der bedre drivhuse på markedet. Det skal max være 6m2 da vores have ikke er ret stor. Og nu har vi jo lige haft en storm ville jeg gerne have en der kunne modstå sådan en.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-01-05 15:45

Hej Meldgaard.
Vi opsatte i april 2004 et Juliana Pluds 9,9 kvm drivhus med 4 mm polycarbonat. Her efter stormen er der "kun" blæst 1 dør, en sidepl, og en gavlpl. af. En af mine kollegare har et 12,1 kvm med glas. Der er halvdelen af glsset væk og ligger i tusindevis at stumer på græsset. Det slap vi for. Vi er meget glade for, at vi tog med polycarbonat. Silikonen, skal kun lægges på i 20 ca. lange striber. Hej fra alka

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 20-01-05 18:11

Jeg kan ikke huske hvad vores drivhus hedder, men vinduerne er sat fast med clips. Det betyder, at glassene konstant rasler ud. Pt. er der kun to hele vinduer i. I de år vi har haft det er der sat nye vinduer i hvert forår. Kan som antydes ikke anbefales.

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 21-01-05 12:04

Hejsa!
Kan anbefale dig at kigge på flg. www.hobbydrivhuse.dk

Har kun gode erfaringer med det, og selv om mit drivhus nok stod lidt i læ under stormen havde jeg ingen skader.
God fornøjelse med drivhuset.

joeson

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 21-01-05 12:18

Hejsa ige

Skal nok lige sige at jeg har brugt silikone til mit drivhus. Det styrker drivhuset, og så vidt jeg ved kan du gøre det samme med det du har set på hos Juliana.... mener også at have set at de udtaler at det styrker drivhuset.

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 21-01-05 14:21

Ja Juliana bruger silicone til de fleste drivhuse, men ikke denne model. Desuden har jeg hørt at det er svære at udskifte et vindue med silikone. Jeg har kikket på hobbydrivhuse.dk. Men den alm. drivhus er for stor. Pladsen til drivhuset er ikke særlig stor da vi har børn der bruger det meste af haven til fodboldt.

Kommentar
Fra : vob

Dato : 24-01-05 20:08

god idé at anvende silicone, specielt hvis man lægger fugen rigtigt undgår man mosdannelse i sprækker

Accepteret svar
Fra : joeson

Modtaget 120 point
Dato : 24-01-05 23:55

meldgaard....
Kan kun anbefale dig stadigvæk at bruge silicone.... For det styrker dine samlinger i glasene... Desuden opnår du som vob udtaler mos i sprækkerne....Du kan vist roligt vælge det du har set på og lade dine børn spille fodbold.
Ønsker dig god fornøjelse med det til foråret, og resten af året.

Godkendelse af svar
Fra : meldgaard

Dato : 25-01-05 12:08

Tak for svaret joeson. Ja og god fornøjelse til Jer. Og tak for svarene.