/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjernbetjening til Mazda 626 "2"
Fra : run4fun
Vist : 757 gange
120 point
Dato : 20-01-05 07:31

Hej Igen
Start med at læse mit første ?
http://www.kandu.dk/dk/spg/57472
Nu har jeg så fået fat i relæet (sonar) og skal have det monteret.
Den medfølgende installationsbeskrivelse siger at jeg skal sætte det hvide multistik i stikket som sidder bag ved handskerummet, intet problem
Men så står der at hvis jeg ønsker blinklysene aktiveres ved lås, skal jeg tilslutte de 2 grønne ledninger, der hænger ud af stikket på relæet, til GB og GW i stik x-18 i Venstre A stolpe.
Jeg kan ikke finde dette stik og hvad betyder GB og GW,har prøvet at fjerne plastikstykket ved venstre forrudestolpe, men der var intet stik!!!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-01-05 17:10

Det er kun et gæt, men jeg tror du skal ned under instrumentpanelet, altså ved siden af "passagerens fødder".
GB må være grøn+blå eller grøn+brun(det plejer dog at være GBr) og GW så grøn+hvid farvekode på modstående ledninger, der må være forbindelser til katastrofeblinkfunktion. Ellers må det være koder på stikket.
Gider du fortælle mig, om jeg har gættet ret.

H-J

Kommentar
Fra : run4fun

Dato : 20-01-05 22:05

Hej
Jeg har været nede og rode i bunden af bilen, og ja der er dælme mange stik. MEN der er desværre ikke noget nummer på dem , så jeg famler lidt i blinde
/ V

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 120 point
Dato : 21-01-05 16:10

så må du have fat i et el-diagram, der skulle du udfra ledningsfarver kunne identificere stikket, hvis der på dette altså findes et med nævnte betegnelse. Jeg kender desværre ikke din bil. Du kan alternativt prøve at liste katastrofeblink-kontakten ud, og se om du kan sætte dem ind der, men pas på med eventuelle kortslutninger.

H-J

Godkendelse af svar
Fra : run4fun

Dato : 22-02-05 14:38

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : run4fun

Dato : 22-02-05 14:42

GB = green black GW = green white
Jeg fandt stikket ved hjælp af afmontering af katastrofeblinkkontakten og fulgte ledningerne ned til stikket.
Som sidder lige oven for koblingspedalen.
Men det er ikke et stik med bare 2 ledninger, der er 6 stk.
Og jeg har så bare koblet mig på 2 af dem. Og vupti så virker det

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-02-05 00:06

tak for tilbagemelding og til lykke med løsningen