/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
mid/mmf lyde afspilles med tryk på play ~
Fra : Douink
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 20-01-05 04:48

mid/mmf lyde afspilles med tryk på play knap på html

Hejsa...
Jeg er ved at lave en side med de polyfonske ringetoner jeg har lavet.
Jeg vil gerne have en kode der får en knap (image) til at afspille mine .mid .mmf filer!
Altså på siden ser det sådan ud:

Sang Tittel (P) <-- Play knap (imageplay.gif) og så skal den afspille Sang Tittel.

Håber du forstår hvad jer mener. ellers kan det ses på http://www.buytele.dk/dk/real_sounds.php
Højtaler/megafon knappen på siden har funktionen jeg gerne vil have!
Indholder koden også en download knap er det TOTAL COOL og du score mine point :D

Håber der er en der kan hjælpe med denne kode.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-05 09:51
Kommentar
Fra : Douink

Dato : 21-01-05 00:51

Det er ikke lige det jeg mener...

Her kan man se et eksempel på hvad jeg mener.

http://82.192.169.105/SOUNDTEST.html

Er der en der kan hjælpe.. eller kan man bruge en program der laver javascript ???
Kender i evt et godt program til at lave html med java ?

Håber en kan hjælpe :D

// Douink

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 10:18

Svært at se hvad du mener, når dit link er dødt

Det omtalte system er udviklet af : http://us.mediaplazza.com/

Det er implementeret, som et javascript der åbner et nyt vindue. Dette vindue er det ikke muligt at hente kildekoden til (..i hvert fald ikke med IE, som jeg benytter).

Der er intet i vejen for at bruge de rutiner jeg angav tidligere, men du må selvfølgelig lave lidt af 'arbejdet' selv. Altså :

1.) Lav et link der åbner et nyt vindue i javascript : http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_2

2.) Indsæt i dette nyåbnede vindue et dokument (javascript:document.write(" ... ");) ) der foruden grafik, tekst osv. benytter <A HREF="javascript:playSound(0);">Click here to play sound</A> rutinen fra tidligere.

Jeg kan sagtens skrive hele koden til dig, men så bliver det for nogle tusinde kroner. Her på kandu.dk kan vi løse mindre del-problemer, men næppe udvikle færdige løsninger i stor stil. Iøvrigt ville Kandu.dk ifølge deres betingelser så også få copyright på løsningen/koden

Hvis du selv vil lave en sådant system, må du som minimum beherske og kunne håndkode HTML 4.01, CSS2 og Javascript 1.5.

Et godt sted at begynde, hvis man vil kaste sig ud i alskens webprogrammering er dette norske site (..på engelsk) :

http://www.w3schools.com/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 22-01-05 20:18

Jeg har fået koden til at køre. den henviser så til en popup.php der så afspiller min fil vi id fra adressen.
Hvis jeg vil vise dig den ferdige kode nu. vil det så sige at kandu får copyright på min kode og jeg ikke må bruge den? eller kan det være mig der misforstår noget?
Koden kan du se på experten og jeg fik den for under 3000 kr :D

//Douink

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-05 20:32

Nåeh... jeg mener blot :
Citat
Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting.

http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 22-01-05 20:38

ok det kan jeg godt se :) på denne måde...
Men folk der smider noget på kandu gør det vel heller ikke for at andre ikke må se det :P

Vil du hjælpe mig lidt så du kan score de her points? :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-05 20:50

[hør] ..hjælpe lidt ? Selvfølgelig ...så langt evnerne og min tid rækker

På din side får jeg en meddelelse om fejl ved tryk på dine knapper :

Player ikke defineret

Jeg kan ikke se din kode, hvis det er PHP. Jeg ser kun HTML dokumentet og Javascript funtionerne, hvor kaldene til omtalte objekt ikke kan identificeres, da der ikke findes referencer i dokumentet der fortæller, hvor nævnte klientside javascriptfuntioner befinder sig.

</MOLOKYLE>