/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern Hardisk XP
Fra : farpc
Vist : 375 gange
200 point
Dato : 19-01-05 21:09

Hvordan får jeg XP til at finde min externe Hardisk. Den er ny =ikke formateret. Kan ikke se den nogen steder. Hvordan kan man se om USB2 er inst.. rigtig. min trådløs mus virker på USB2, nogen taler om en lille grøn pil ved pc uret!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-01-05 21:14

Husk den skal for det meste være sat som master på harddiskens jumper.
XP finden den selv.

Kommentar
Fra : sct.clemens

Dato : 19-01-05 21:18

Du kan også bruge den medfølgende CD-rom.

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 19-01-05 21:20

Det kan også være det samme problem som at finde en intern harddisk...

Hvis det er så prøv powerquest partition magic

Kommentar
Fra : farpc

Dato : 19-01-05 21:22

Det burde den jo være når installationsmanual siger man (bare) skal tilslutte den og gå ind i diskhåndtering

Kommentar
Fra : farpc

Dato : 19-01-05 21:24

Har prøvet den cd-rom

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 19-01-05 21:29

Sæt din HD som master omme ved strømstikket (det står på toppen af HD hvordan den skal stå)
Læg din HD i kassen
start comp
Sæt din HD til USB og tænd den
Du vil se en grøn pil nede ved uret
H-klik på denne comp>administrer>dishåndtering>
du kan se din HD nede til højre
h-klik i området "ualokeret" >opret partition>vælg type evt. logisk drev
h-klik igen >formater>vælg kun NTFS hvis du har det på den indbyggede HD

Kommentar
Fra : farpc

Dato : 19-01-05 21:30

Powerquest.. Hmm. Jeg er sku ikke meget for at betale 500kr for at inst.. en hardisk som burde gøre det selv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 21:31

Har du prøvet at højreklikke på Denne Computer - vælge Administrer - Vælge Diskhåndtering
Se om den ikke skulle være der og er den det kan du formatere den derfra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-05 21:33

Du skal evt i diskhåndtering lige rulle ned med bjælken for at se din HD

Kommentar
Fra : farpc

Dato : 19-01-05 21:39

OK jeg prøver at kikke på hardisken Så der går lidt tid. Den er købt med HD i.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-05 21:43

Er den købt med HD så er den allerede sat som master og klar til brug.
Prøv med resten af min anvisning.

Kommentar
Fra : farpc

Dato : 19-01-05 22:05

Købt og klar til brug. XP kan stadig ikke finde den.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-01-05 11:03

Hej

Prøv lige dette!

1. Tilslut den eksterne hardisk med kabler (USB og strøm).
2. Opret et gendannelsespunkt med systemgendannelse.
3. Lav en systemgendannelse med det netop oprettede og lad den eksterne harddisk være tilsluttet imens.
4. Efter systemstart så gå ind i Stifinder og vælg denne komputer.

Nu skulle den eksterne hardisk helst fremgå og ved at højreklikke på enheden skulle der bl.a. fremgå punktet "Formater".

Hvis den eksterne hardisk ikke fremgår i stifinder så højreklik via stifinder eks.v. harddisk C: og vælg egenskaber og derefter faneblad hardware - der skulle du helst kunne se den eksterne harddisk - hvis ikke er harddisken ikke tilsluttet korrekt (måske er der drivere på den medfølgende CD) - hvis den står der så prøv at vælge egenskaber og derefter politikker og ændrer disse og genstart PC igen og bagefter skulle du kunne finde den via stifinder.

Denne metode har jeg selv brugt på en af mine PCére når den ikke kunne finde den eksterne USB-harddisk.

Mvh
Bjarne

P.S. - Prøv evt. også via kontrolpanel at vælge og udføre punktet "Tilføj hardware"

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 22-01-05 20:31

den er tilsluttet via USB, leder xp efter den når du sætter den til eller tager den fra ?

Godkendelse af svar
Fra : farpc

Dato : 05-02-05 12:20

Tak for svaret emesen.
Du får point da du var nærmest. Tak til alle.
Svaret er: Når der ikke er en grøn pil ved uret, er harddisken defekt!