/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Reimann, Ormslev 1799
Fra : SRP
Vist : 777 gange
100 point
Dato : 23-08-02 14:47

Jeg søger oplysninger om Johan Gottfred Reimann

Følgende haves:

Den 11. Octobr. 1799 Copul. Grenader Johan Reimann af Aarh. Regiment og Pi-gen Anna Elisabeth Jensdatter i Ormslef

Iflg FT-1801:
Sogn: Ormslev Amt: Århus Lokalitet: Ormslev Bye Familienr: 33
Navn: Johan Gotfred Reimann Alder: 33
Civilstand: gift Ægteskabsnr: 1
Familiestand: opholdende
Stilling: Gevorben Soldat, Tiener på Constantinsborg
gift med Johanne Jensdatter

Iflg. FT-1834:
Sogn: Ormslev Amt: Århus
Lokalitet: Constantinsborg
Navn: C. G. Riemann Alder: 75
Civilstand: Enkemand
Stilling: tjenestekarl

Iflg. FT-1840:
Sogn: Ormslev Herred: Ning Amt: Aarhus
Stednavn: Constantinsborg
Navn: Gottfred Reimann Alder: 82
Civilstand: Enke(mand)
Erhverv: Tjenestekarl

Med venlig hilsen

Steen

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-02 15:04

Har du prøvet at kontakte følgende:

http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/ormslev/

Det var da et forsøg værd ....

Kommentar
Fra : Keld.

Dato : 02-09-02 16:44

Vedr: Slægten Radekop/ Gjødvad.:: Frederik Radekop, født 1787 i Vemmetoft sogn, søn af væver Chr Radekop. Frederik Radekop bliver skovfoged i Pedersborg sogn, ved Sorø, han dør 1849 Han var gift med Ellen Jonasdatter, født 1799, og fik følgende børn,Pauline Kristine Radekop, F.1822..Marie Radekop, F.1824. Carl Christian Radekop, F.1831. Ludvig Radekop, F.1833. Søren Radekop, F.1838, som jeg har Daabsattest fra. Peter Nicolaj Radekop, F.1843. Dette var børn af ovennævnte Skovfoged. Oplysninger om ovennævnte er meget velkomne.
Førnævnte Søren Radekop var smed i Dødringe (nu Døjringe) blev d.28-3-1863.Gift med Ane Johannes Christiansen fra Lyng, fik 2 børn med hende. Frederik Christian Radekop, 6 år i 1870. Eline Johanne Marie Radekop. 4 år i 1870. Deres Moder dør i 1869. 25 år gl.Faderen giter sig igen 7-10-1869 med Ane Sophie Hansen, F.21-09-1836 i Pedersb.og de får 3 børn. Jensine Marie Radekop.F.1872. Ellen Kristine Julie Radekop.F.1897.
Familierne Radekop og Gjødvad forenes nu da Johanne Christine Radekop. F. 1871, som vi ikke har kunnet finde nogle steder, bliver gift med Bagersvend Carl Julius Gjødvad, som iflg. begravelsesprotokollen er død 20 april 1911. Begravet på Bispebjerg Kirkegård. Carl og Johanne fik sønnen Søren Frederik Radekop Gjødvad. Født.22-09-1895. og han er min Fader som er ude af alle arkiver vi har ledt i. formentlig død eller forsvundet i 1925.det år Jeg blev født.
Jeg søger oplysninger om så mange som muligt af ovennævnte Personer.
Med venlig Hilsen

Keld Gjødvad
e-mail keld.g@tdcadsl.dk