/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Underlige besked !
Fra : Strandkro
Vist : 917 gange
50 point
Dato : 19-01-05 20:05

Jeg skulle opdatere C5
Der blev tilsendt mig kode pr e-mail for at indlæse det i C5 og komme igang med at bruge systemet.
Koden var vedhængt fil.

Problemet er at jeg kan ikke åbne filen !
Der får jeg følgende meddelelse:
DENNE fil har ikke et tilknyttet program der kan udføre denne handling.

Opret en tilkyttning i mappeindstillinger i kontrolpanel.

TJA ! Her gik jeg kold.
Jeg var ind i mappeindstilinger i kontrolpanel - man så vidste jeg ikke hvordan jeg skal kunne oprette en tilknyttning.

Jeg aner ikke engang hvad en tilknyttning er i denne sammenhæng.

Hvemkan.DK

MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-01-05 20:43

Hvis du eks gemmer filen på skrivebordet, så højreklikker du på den, der vælger du egenskaber. Der kan du så vælge hvilket program der skal åbne den type filer.

Så er det bare at Browse sig frem til exe filen der tilhøre navision.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 21:00

Jeg mener, at huske at du skal læse filen fra selve programmet, altså åbne C5 og så er der en menu hvor du skal kunne indlæse koden. jeg må tilstå, at jeg aldrig har arbejdet med C5, men har kun lavet fejlretning på maskiner hvor den var installeret og har etableret back-up til den så det er en vag hukommelse der siger mig det

Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 60 point
Dato : 19-01-05 21:05

Du er helt skæv på den.
Filen gemmer du på c-drevet som C:\licens.kod
Herefter går du ind i din C5, under Generelt/tilpasning - adgangskontrol - koder. Her er en trykknap med "Indlæs koder". Så skriver du c:\licens.kod og dine koder indlæses.

Er det fra version 3.00 kan du vælge den exefil, der hedder Koder.exe - den er ret nemt at bruge. Husk at vælge Fil og ikke Mail, når du kommer til det punkt. Vær omhyggelig med at skrive dit navn NØJAGTIGT som det står i kodebrevet, ellers virker dine koder ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 27-01-05 23:40

Tak for svaret mariafrederiksen.