/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Reklamermodregeringen
Fra : michaelnielsen40
Vist : 417 gange
180 point
Dato : 19-01-05 17:34

Hvor meget skal man egentlig regne med at netsatire som hjemmesiden www.reklamermodregeringen.dk rykker vælgerne fra den ene til den anden side af vægtskålen?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-05 18:09

Ingenting

Kommentar
Fra : gb7

Dato : 19-01-05 20:02

Nok ikke mange... Der er jo i forvejen to lejre, højre og venstre, og de faste vælgere forlader ikke den ene lejr fra den ene dag til den pga. dårlige ord om netop deres side...
Dem det er muligt at flytte på er alle de løse, som ikke ved hvad de skal stemme. Når man belyser alle de dårlige sider ved den ene lejr, overfor en som endnu ikke er flyttet ind i nogen af dem, er det klart at han ikke vælger den som bliver svinet til, med mindre han med sine egne øjne kan se, at der svines uberettiget; men det vil jeg mene ikke er så nemt at se, hvis man er uerfaren, med den måde der føres politik nu tildags i vores folketingslokaler på Christiansborg...

Men det er ikke meget!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-01-05 01:01

det er nu engang sådan, at SVIN SVINER MEST.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-01-05 08:28

Hvordan kan det i øvrigt være at så mange mennesker argumenterer ved at fremhæve negative sider hos deres modstandere femfor at nævne egne fordele????

På den måde ved vælgerne kun hvad de kan undgå og ikke hvad de kan opnå ved at sætte deres kryds et bestemt sted

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 20-01-05 12:21

ikke en føjt. havde f.esk. heller aldrig hørt om siden.men er man "klog nok" til at interessere sig for politik er man også klog nok til ikke at lade de mindste ting påvirke sig.

Kommentar
Fra : gb7

Dato : 20-01-05 15:56

Når man argumenterer, skal man både fremhæve de uheldige sider ved modstanderen, og sætte de af ens sider, som er bedre end modstanderens, op imod hinanden. Det giver større overbevisning, for så kan vælgeren jo se begge lejre

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 21-01-05 17:54

Til Gb67: Du siger der er 2 sider, højre og venstre: Her gik jeg og troede, at kristendemokraterne var et himmelsk parti (oppe), og har egentligt aldrig turdet tænke på hvor DF og Enhedslisten var (evt. nede???)

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 30-01-05 01:44

Enhver er jo sarlig i sin tro men, når det gælder politik skal man også vide. For de som ikke rigtig tror på egne ideer er det måske en trøst, hvis man kan nedgøre andre ideer og visioner. der flyver masser af tal og prognoser i luften om hvordan dette eller hint kan og vil ske. Prøv og se på tallerne og de ting der flyver rundt i debatten med kritikske øjne og i vil opdage at meget af det der fyger rundt, ikke holder vand. tag fx oprettelsen af nye arbejdspladser, hvilken som helst regering kan jo oprette xxx antal arbejdspladser det er der ikke noget problem i det. Spørgsmålet er, er det noget der kan skrives ned på en faktura, og hvis ikke det kan det så er der jo kun en til at betale regningen i sidste instans, nemlig skatteborgerne i Danmark, dvs hvis det er erhvervslivet så bliver vores konkurenceevne sværere, hvis det er lønmodtagerne bliver vi allesammen fattigere og dermed nedgang i forbruget og flere arbejdsløse, en ond cirkel.
Plusarbejdspladser er der, hvor der er nogen der vil betale for det der bliver udført altså den gode cirkel.
MVh. Fleng

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-05 15:11

Til f.elsborg og gb7: Det er da osse et spørgsmål om "ude" og "inde" -forstået som dansk-orienterede contra verdens -orienterede..

Oppe-nede, ude-inde, højre-venstre... Er det nemt, do?.. [hør]