/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Afspille MP3 filer i en pop-up
Fra : pallenoc
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 19-01-05 16:18

Jeg har nogle små lydklip i MP3 format, som man skal kunne afspilles i en pop-up (eller nyt vindue) når man klikker på et billede (som jo så linker til MP3 filen). Hvordan "implemanterer" jeg en html-kode så den åbner sig i en pop-up/nyt vindue og starter afspillingen i en MP3 afspiller/mediaplayer?

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : PerOlof

Modtaget 210 point
Dato : 19-01-05 16:40

Popupvindue finder du på f.ex http://www.html.dk/scripts/javascript/00023/
I selfe musikfilen(popupvindue):
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Musik</TITLE>
</head>
<p>
<object type="audio/mpeg" width="200" height="50" data="musik.mp3">
<param name="src" value="musik.mp3" />
<param name="filename" value="musik.mp3" />
<param name="autostart" value="true" />
<param name="type" value="audio/mpeg" />
Din browser kan ikke lie plugins
</object>
</p>
</BODY>
Ovenstående virker i IE og Mozilla

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 19-01-05 16:41

Og husk
<a href="" onclick="window.close();">
Luk dette vindue</a>
i popupvinduet

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-01-05 18:27

Foreløbig MANGE TAK for din kommentar, PerOluf! Jeg vender tilbage senere...nok først i løbet af imorgen.

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 21-01-05 11:07

Tak for svaret PerOlof. Så fik jeg det til at funge...langt om længe!

De bedste hilsner
Palle

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 21-01-05 14:21

Så lidt! Fedt det virkede. Lyd i forskel slags browsers er et mørker