/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Efterlyser brugerbedømmelser af bank
Fra : LLM
Vist : 744 gange
485 point
Dato : 19-01-05 15:50

Overvejer bankskift. - Efterlyser links forbrugerparametere, portaler, hadesider, hjemmesider med beskrivelse af dårlige erfaringer med banken. - Er specielt interesseret i BG Bank?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 19-01-05 16:01

www.mybanker.dk kan du se renteniveauet for de fleste banker i danmark. Der er ikke nogen brugerbedømmelser, men kun kolde facts.

Men renter og gebyrer er jo også en vigtig parameter for valg af bank.

Jeg tror de fleste banker har tilfredse og utilfredse kunder.. kender desværre ikke nogen brugersider hvor folks beklagelser er samlet..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-01-05 16:14

Jeg har været kunde i BG-bank siden 1972, og er sådan set godt nok tilfreds med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-01-05 19:42

BG-Bank har jeg brugt i ca. 20 år og har været fuldt ud tilfreds med den.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 20-01-05 19:41

www.penge.dk kan du finde en oversigt over Danmarks banker og deres priser, og du kan osse beregne hvilken bank der er billigst for netop dig og økonomi....
Jeg kan varmt anbefale www.basisbank.dk - som flere år i træk er kåret som Danmarks billigste bank... - Jeg har selv benyttet Basisbank siden deres start for snart 5 år siden.... og er overud tilfreds med den - Og det bedste ved banken er at, hvis du ikke overtrækker din konto - så er der stortset ingen gebyrer i banken, og deres renter er heller ikke til at kimse af !!! - og deres åbningstider er til kl. 20:00 hver dag osse i weekenden - men check selv....

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 20-01-05 21:44

da BG-BANK er ejet af DANSKE BANK, håber jeg at det er ok med lidt om DB.
for ca. 10 år siden da jeg mødte min kæreste skiftede jeg og på mit kladte ansigt lånte mig ca.30.000 selv om jeg stod i RKI (så det kan lade sig gøre) og siden er vores forhold bare blevet bedre og bedre, selv om trækker over og selvfølgelig betaler renter, for vi IKKE nogen rykker skrivelse og dermed ekstra gebyr (det fikjeg i nordea dengang)
jeg har kun godt og sige om DB, med ærlighed og åbenhed kommer man langt med sin bankrådgiver også uden at skulle betale for mange gebyrer. når jo til sidst jeg har hvert år i starten af januar klaget over min rente og har altid fået en nedsættelse og det tror jeg vi har fået pgr. af vores åben og ærlighed over for banken
mvh
jan

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 23-01-05 11:48

Hallo !
Vågn op - det er sgu da hamrende ligegyldigt, at jeg synes BG BANK er ok - vi bor jo ikke samme sted og har ikke samme behov (sandsynligvis).
Det eneste du kan gøre er at få et møde med en rådgiver i banken og se, om de kan modsvare de behov du har og de krav du stiller til din bankforbindelse.
Hvad en eller anden journalist eller lign. har lavet af undersøgelser viser jo typisk det billede, han/hun ønsker det skal vise.
Brug tiden på´at finde ud af, hvad du skal bruge - og så ring og aftal tid!
Mvh
Gitte

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-01-05 11:51

Bruger selv BG-bank og Lån&Spar Bank.
Men det det meste foregår via netbank, er det ikke den store kontakt jeg har til bankerne som et "levende væsen".
Jeg har ikke noget at klager over....endnu

http://kortlink.dk/finansforbundet/hxq
http://kortlink.dk/penge/hxr
http://www.taenk.dk/tt/2000/tt04/banker/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 24-01-05 16:22

Dova skriver "har været kunde i BG-bank siden 1972, og er sådan set godt nok tilfreds med dem"

Hvad mener du med "sådan set godt nok tilfreds" ???? - Godt nok, er ofte halv fordærvet, hvis vi snakker slagtervarer. - Er det det du mener?

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 24-01-05 19:16

Helt ærligt LLM, hvad har du gang i? Hvad er egentligt du ønsker at vide? Som gl. bankmand kan jeg fortælle dig, at alle banker, også BG, er glimrende. Det meste afhænger af den person, du bliver betjent af og så afhænger det af dig. Hvordan du opfører dig i forhold til banken. Vær ærlig, sørg for at overholde aftaler, kniber det med betalinger, så tal med banken og du vil altid få en god løsning. Men hvad er dit behov? Skal du låne, have betalingsservice, er det til privat eller erhvervsformål, skal du investere, handle værdipapirer, eller ?????? mvh jorren

Kommentar
Fra : spf

Dato : 19-02-05 10:26

hm tror også snart at der kommer noget forum til den slags herinde: www.reko.dk

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-02-05 11:05

Mon ikke det er på tide at få lukket den her tråd ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-03-05 08:27

--> LLM

Lige først, jeg har haft BG bank, som jeg synes var aldeles utilfredstillende, senere Nordea igennem mange år med yderst stor tilfredshed, trods det er jeg ved at skifte til Nykredit.

Det der gør at jeg synes Nordea er rigtig gode......
De yder er ekstrem god rådgivning når det gælder boligkøb bilkøb og andre lånemuligheder.
Deres renter er ret gode (hvis man er fordel+ kunde).
Trods alle de gode ting Nordea giver skifter vi, dels har vi fået en ny bank rådgiver som er mere sælger end rådgiver.
Så ud fra det kan du konkludere at det er ret ligegyldigt hvilken bank du har, men du skal være glad for din rådgiver og have et "personligt" forhold til denne person.
Samtidig har Nordea (Danbolig) vurderet vores renovering af vores hus uforskamet lavt, trods protester. Denne lille sag kunne Nykredit (Nybolig) klare, samtidig har de tilbudt os nogle priser på lån og gebyrer til en noget anden rente end Nordea, på nogle af lånene.
Samtidig har de tilbudt forsikringer til en helt anden pris en Tryg (som hænger sammen med Nordea).

Det var i grove træk min bank historie.

Men det du leder efter er jeg ikke sikker på at du finder så nemt som du håber.
Du skal overveje hvilken person du er og hvad du har behov for.

Har du hus og 2 biler og børn, skal du nok finde en af de større banker som kan give en god rente samt vejledning. Har du hus m.m. og skylder 2 mill+, er man interessant og kan som oftest presse renten lidt i bankerne. Dog er min erfaring at Nordea er svære at rykke med, da deres renter allerede er meget gode.

Har du personligt behov for en stor kassekredit, eller har du brug for en bank hvor der er 3 ansatte ude på landet, hvor alle kender dig og ved alt hvad du lavede i fredags, ja så er det en mindre bank på landet du skal have fat i.

Eller har du ikke brug for banken, men blot en internet baseret bank ? De giver som regel nogle mindre gebyrer.

Du har ikke selv givet udtryk for hvad det er du leder efter........
Så du skal overveje dine personlige behov. Spørger du mig, vil jeg have en bank som er til at stole på, og som giver nogle fornuftige renter. Det samme gælder for min forsikring, jeg betaler gerne lidt mere for dem, end at skulle til at slå med forsikringen når det går galt. Derfor går jeg langt unden og GF og IF, måske er de billige, men det er der jo nok en grund til at de er, ikke sikkert at det er virkeligheden ? Men jeg føler mig tryggere ved at betale en smule mere.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-03-05 08:36

Siden
http://www.lortebank.dk/
er desværre lukket ned, så personen som har oprettet er nok kommet til enighed med banken som siden har handlet om.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-03-05 17:43

Jeg tror ikke der har været noget på det domæne overhovedet...
Se:
http://web.archive.org/web/*/www.lortebank.dk

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 04-03-05 18:33

til thulin

din negative omtale af GF-FORSIKRING kan jeg slet ikke godkende. Vi har altid fået hvad vi skulle have og altid fin service. Selv om de er billlige behøver der ikke ligge noget bag:::::::

Men jeg vil sige at man skal kigge sig godt for, lige som dig.

mvh
jan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-03-05 18:43

thulin må gerne føle sig sikker og betale lidt mere.......men som kunde hos GF i mere
end 30 år ....indbo,bil,hund,sommerhus...har jeg kun godt at sige om selskabet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : uwb_

Dato : 27-03-05 09:04

Også jeg kan anbefale Basisbank, og har været kunde i 5 år uden problemer. De er fuldt på højde med andre banker, og mere til, men man skal værre indstillet på, at det er en netbank.
mvh uwb

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 27-03-05 22:33

Slagter Johansen laver bare rigtig gode pølser - GF er vist gode til forsikringer - UPS !!!!!! - nåååå - var det lige banker, der blev spurgt om??
Jeg har hørt godt om følgende: Amagerbanken, Arbejdernes Landsbank,Alm.Brand Bank, BG Bank, BRF Bank, City Bank, Egnsbank Nord, Fionia Bank, Forstædernes Bank, Frøs Herreds Sparekasse, Nordea Bank, Nr. Nebel Sparekase, Roskilde Bank, Skandia Bank, Skjern Bank. Prøv først alle dem - derefter de andre på markedet !!!
Tag og prøv et år som kunde i alle banker i Danmark - så har du et bedre sammenligningsgrundlag.
God fornøjelse
Gitte

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 27-03-05 23:46

find det indlæg som er kommet tættest på din spørgsmål og få det afsluttet

mvh
jan

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 18-04-05 21:29

Mon ikke det var på tide at få lukket NU ?

Sren

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 28-04-05 23:44

Kære Bovbasse og ibasa er det jer eller mig der har rejst spørgsmålet?
Jeg blander mig ikke i hvornår i finder jeres spørgsmål besvaret.

Mvh LLM

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-04-05 09:57

LLM.
Håber du kunne bruge besvarelserne til noget fornuftigt. Det ville ellers have været rart at vide. Kan du have det så godt.

Sren