/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Skifte Browser tilbagage til IE m.m
Fra : ceg63
Vist : 1143 gange
385 point
Dato : 19-01-05 15:12

Hej

Jeg har fornylig skiftet Browser til FIREFOX, da jeg havde nogle problemer med Internet Explorer (bl. a på KANDU-siden).

Nu kan jeg ikke anvende en del hjemmesider, og vil gerne skifte tilbage til IE. Hvordan gør jeg det.

Når jeg nu er på IE´s browser. Hvordan får jeg så den til at fungere med JAVA-script, for det kunne den ikke før. Jeg kunne heller ikke få lov at gemme mit spørgsmål på KANDU´s hjemmeside.

En sidste og meget vigtig grund til at skifte tilbage til IE er, at jeg ikke kan få lov til at systemgendanne i XP.Men det skal vel fungere, og det håber jeg så, I kan hjælpe mig med.

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 395 point
Dato : 19-01-05 15:37

gå i angiv programadgang og -standarder og vælg at du vil bruge IE når du har den på igen.
Lukden op gå i Funktioner>internetinstillinger>Avanceret, og vælg hvad du vil have

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:15

Ja, nu spørger jeg nok dumt, hvor går jeg i programadgang?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:21

Har fundet det, jeg prøver lige

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:28

Så er Browsweren tilbage på IE. Men hvordan giver jeg den tilladelse til at benytte JAVA script. Alle felter, hvor JAVA er beskrevet i indstillingerne er slået til

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-01-05 16:31

prøv at genstarte

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:34

Det har jeg lige gjort. Denne besked får jeg f.eks. når jeg går ind på www.bibliotek.dk "MANGLER JAVASCRIPT

For at du kan bruge bibliotek.dk, skal din browser tillade brug af javascript.

Hvad f..... er der galt

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:35

Skal jeg virkelig skifte Browser, alt efter, hvilke hjemmesider jeg vil besøge???

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-01-05 16:38

nej prøv update hos onkel Bill

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:40

Ja, det er sikert sjovt, når man ved, hvad der skal til. Men det er knap så sjovt, når det ikke virker

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-01-05 16:43

jeg føler med dig, vi kan alle noget forskelligt
kontrolpanel internetinstillinger er også en mulighed

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:44

Generelt er I jo søde til at hjælpe. Men hvorfor er det så nemt at blive til grin her? Det kunne jo være, du fik brug for min hjælp en dag. Vi kan jo ikke alle sammen være gode til al ting, vel?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 19-01-05 16:48

Jeg HAR været i KONTROLPANEL - INTERNETINDSTILLINGER og sat krydser i jeg ved ikke hvor mange kasser.............SÅ dum er jeg sgu heller ikke. Der er bare ikke noget, der virker.

Går jeg f.eks i Windows Updat, så viser den en blank side fra http://windowsupdate.microsoft.com/

Men det er måske utopi, at tro, at jeg kan få hjælp her?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-01-05 16:54

jeg har selv sun java på mit dyr måske det var noget for dig http://java.sun.com/
når noget er noget lort er det virkelig også lo..

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-01-05 18:29

Har du fjernet din tidl. IE browser helt? Hvis ikke , kan du så ikke prøve at gå i
Tilføj/fjern (kontrpanel) og markere microsoft internetexplorer, når du så vælger tilføj/fjern, får du tilbud om at rep. IE eller gendanne til en tidl. window inst.
Eller det har du måske prøvet.?
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-05 19:10

Synes nu ikke at Sun java er rigtigt god til IE! Ville hellere downloade den "ægte" vare her
http://java-virtual-machine.net/download.html

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-01-05 19:14

Sådan repareres Internet Explorer i Windows XP.

Mange gange skyldes problemer med Internet Explorer fejl i programmets filer. Det kan løses ved at geninstallere Internet Explorer.
Det er ikke den store kunst at geninstallere IE, men du bør vide at det er nødvendigt at hente en del opdateringer bagefter.

Metode 1:
Gå til Kør og taste følgende:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
Du vil blive bedt om at indsætte din Windows XP CD hvor IE.EXE fra mappen i386 skal bruges.
Gå til Windows Update og hent de nødvendige sikkerhedsopdateringer.

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Metode 2:
I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at geninstallerer IE og eller OE.
Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).
Hvis du vil geninstallerer Outlook Express skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}
Også her ændres værdien i strengen IsInstalled fra 1 til 0.

Du kan hente internet explorer her

http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Eller her

http://makeashorterlink.com/?A4A862105

Husk at vælge dansk til højre

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 20-01-05 07:47

Fint nok med sådan en henvisning til http://java-virtual-machine.net/download.html, men links´ene på siden virker ikke. I hvert fald ikke hos mig.
Henindstallere IE? Jeg ved ikke rigtig om jeg tør. Computeren er sprit ny, så der burde vel ikke være noget i vejen. Uf over nogle indstillinger, som ikke står rigtigt. I øvrigt får jeg jo bare en blank side op, når jeg gå i Windows update.

....og nej, jeg har ikke fjernet min tidligere IE Browser, det er den jeg bruger nu.

Problemet med IE har været på computeren siden dag 1, så det er ikke noget, jeg har rodet med. Jeg troede bare, at der et eller andet sted var noget jeg skulle ændre i opsætninge af IE. Jeg har læst et eller andet på nettet om, at IE ike som tidligere tiladte JAVA script, og så var der en masse, som skulle ændres i INDSTILLINGER, men det hjalp bare ikke.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 20-01-05 08:11

....er der iøvrigt nogen der ved, hvorfor jeg ikke kan gå i systemgendannelse? Programmet åbner slet ikke eller er bare helt blankt

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 20-01-05 08:14

Ja, men når du så stadig har "Microsoft Internet Explorer med Internetværktøjer" liggende i programmerne i Tilføj/fjern, (kontr.panelet)
kan du så ikke bare prøve at markere den - gør den blå - og så trykke på Tilføj/fjern - så får du jo en lille menu, hvor du kan vælge: "gendan den tidligere Windows version".
Den har jeg brugt i WinME.

Har du prøvet det?
mvh
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-05 13:03

Hvad så med det her?

http://www.itnet.org/ms/msjavx86.exe

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 20-01-05 17:13

Kan ikke åbne den "Not found" skriver den. Hvad er det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 06:13

Tror du har noget snavs på din puter!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 21-01-05 17:40

Jeg har ikke noget snavs på min "puter", Jeg har virus-scanner og kører jævnligt Adaware, så hvad snavs skulle der være?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-05 18:46

Prøv da at åbne de link i firefox du ikke kan bruge i IE, og så download java via firefox!!

Med hensyn til snavs så vil du nok blive forbavset hvor meget der kan være på ens PC selvom man mener man er sikret med diverse AV og spyware programmer! Du kan da prøve at gå ind på www.spywarefri.dk og bruge deres online værktøjer!
Du kan osse prøve at gå ind under Funktioner > Internetindstillinger > Sikkerhed og sætte den til standard i din IE browser! Eller prøv at geninstalle IE som Brian anbefaler!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 21-01-05 22:30

Ja, jeg ved det. Men problemet opstod som sagt allerede da jeg havde sat stikket i kontakten, så jeg tror ikke på, det er årsagen. Linket du gav mig Tedd http://www.itnet.org/ms/msjavx86.exe virkede godt nok, men det gør det ikke bedre. Jeg er meget tæt på at give op. Jeg har svært ved at genindsatllere IE, da jeg IKKE kan få Windowsupdate til at virke, og hvad sker der, hvis jeg ikke kan hente opdateringerne?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 21-01-05 22:32

Ja, jeg ved det. Men problemet opstod som sagt allerede da jeg havde sat stikket i kontakten, så jeg tror ikke på, det er årsagen. Linket du gav mig Tedd http://www.itnet.org/ms/msjavx86.exe virkede godt nok, men det gør det ikke bedre. Jeg er meget tæt på at give op. Jeg har svært ved at genindsatllere IE, da jeg IKKE kan få Windowsupdate til at virke, og hvad sker der, hvis jeg ikke kan hente opdateringerne?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-01-05 23:01

Hejsa

Prøv at kikke på dette links-rul lidt ned på siden

http://www.svein.dk/WindowsXP/ServicePack/om_winxp_Sp1.asp

·   I Tilføj eller Fjern Programmer er der kommet en ændring der har sin baggrund i forliget mellem Microsoft og Department of Justice (DOJ). Der er kommet en ny menu der hedder 'Angiv programadgang og standard' der lader dig f.eks. fjerne Internet Explorer som standard browser! Internet Explorer filerne vil IKKE blive fjernet, da de som kendt er - i følge Microsoft - en integreret del af styresystemet. Det er kun genvejene der fjernes!
Det samme er situationen for andre programmer som Windows Media Player, Outlook Express, Windows Messenger og Microsoft Virtual Machine.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 25-01-05 14:13

Jeg har nu prøvet på kryds og tværs og gøre alt det, I skriver. Jeg har også installeret JAVA. Ligemeget hjælper det.

Det kunne være jeg kort skulle ridse problemet op: Jeg bliver nødt til at bruge 2 browsere, da nogle hjemmesider på IE ikke har tilladt brug af JAVA-script, på trods af, at jeg har krydset det af i INDSTILLINGER. Jeg ville jo forfærdelig gerne kunne nøjes med en Browser, men af ovennævnte grund er jeg nødsaget til også at køre med FIREFOX. Kan det være rigtigt?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 25-01-05 16:19

ceg63
Du skriver den 20. at du ikke kan gå ind i Systemgendannelse, er du sikker på det er slået til ?
Kontrolpanel>System>Ydeevne> Faneblad:Fejlfinding - og se om der er flueben ved:
"Deaktiver systemgendannelse". Hvis der er, så fjern det!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 26-01-05 15:08

Hej Joanjoergensen

Der er ikke flueben ud for DEAKTIVER SYSTEMGENDANNELSE, hvad kan fejlen så være?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 26-01-05 15:52

ceg63: Ja, så kan jeg desværre ikke svare dig på, hvorfor dit program Systemgendannelse ikke virker.

Prøv at kig på dette link http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Gendannelse_af_tidligere_konfiguration.asp

Eller prøv at gå i Start>Søg og skriv: "Systemgendannelse" og se hvad der vises

Og vent også og se om der ikke er andre på denne tråd, der kan forklare dig noget mere om, hvorfor dit program "Systemgendannelse" ikke fungerer.

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 27-01-05 12:42

Tak for svaret computersmeden.

Ja, nu er det lykkedes at få det hele til at køre. Jeg har genindstalleret XP, og nu virker det hele. Der må jo ha´ været en "kurre på tråden". Jeg vælger at acceptere dit svar, da det jo trods alt var dig, der fik sat mig igang med det hele. Tak for hjælpen.