/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Epson EPL-5500W
Fra : jameson
Vist : 388 gange
130 point
Dato : 19-01-05 14:45

Håber der er en der kan hjælpe... Har forgæves forsøgt at få ovennævnte printer til at virke med windows XP. Har forsøgt Epson´s hjemmeside og download - helt uden resultat. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-05 14:49
Kommentar
Fra : jameson

Dato : 19-01-05 16:32

Hej Refi, jeg har prøvet, men heller ikke der får jeg svar. Så vidt jeg kan se skal jeg bruge en opdateret driver, den findes ikke til XP men ej heller til windows2000, som jo skulle virke. Jeg mistænker at den slet ikke kan komme til at virke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-05 00:37

Efter Epsons eget udsagn skulle driveren allerede være indeholdt i XP - derfor er der ingen opdatering.

Prøv at sætte printeren til og tænd den INDEN du starter windows og se om XP så ikke finder ud af noget.

Hvis XP ikke finder den er det printeren der er problemet.
Hvis XP finder den bør den også finde driveren der passer.

Det er vel ikke sådan at du har en anden printer sat til samtidig for så kan den ene godt give fejl, da den så forsøger at udskrive på den forkerte.

Ligeledes kan en evt. scanner der er sat imellem give problemer.

Kommentar
Fra : jameson

Dato : 20-01-05 17:17

Hej Refi. Det er den eneste printer der er sat til og der er ikke nogen scanner. Windows finder rigtignok printeren navngiver den rigtigt, spørger om der skal findes driver. Men problemet er at der ikke kan findes en brugbar driver. Jeg havde samme problem for et år siden opgav, men ville nu prøve igen. Jeg kan ved søgning på nettet se, at der er flere der har haft samme problem før mig, og jeg har ikke kunnet finde en løsning. Jeg tror desværre ikke Epson har haft i sinde at printeren skal kunne køre med XP - hvilket er en lidt dårlig service synes jeg.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-05 19:20
Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 130 point
Dato : 21-01-05 19:27

No, no drivers for any of the NT operating systems (NT, 2000 or XP) were
even written for this rather ancient printer which was discontinued around
1995.

You can try the drivers for the 5700i printer from the Epson website to see
if they might work... it's a possibility!

Cari
www.coribright.com

"Thomas" <anonymous@discussions.microsoft.com> wrote in message
news:099001c3b296$a9dbf8f0$a101280a@phx.gbl...
> Hello!
>
> I have bought a laserprinter Epson EPL 5500W. And I have
> written a e-mail to Epson, why I can't find any driver
> for my Win XP? Answer: Epson EPL 5500W are not working
> with Win XP!
>
> Is it possible to change some configurations in my XP, so
> the laserprinter think it is working with Win 98?

Godkendelse af svar
Fra : jameson

Dato : 22-01-05 17:53

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-05 20:17

det var så lidt