/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvor står man på hænder?
Fra : sprit73
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 19-01-05 13:06

Jeg har en søn på næsten 4 år som er helt vild med at lave "seje tricks" på gulvet. Han har ved ren interesse lært sig selv at slå forlæns saltomotaler og "stå på hænder i luften".
Jeg vil gerne støtte ham i hans interesse og tænker på om man evt. kunne melde ham til noget, hvor han netop kan få øvet sig og lært noget mere i samme stil. Men jeg ved ikke - er det mon en danseskole eller en gymnastikforening vi skal have fat på? Eller evt. noget helt andet?
Håber nogen kan hjælpe os på vej
Vi bor forøvrigt i Hvidovre - hvis nogle skulle have nogle gode erfaringer med noget i nærheden

/sprit73

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-01-05 13:16

Det er noget gymnastikforening der har hold med springgymnastik du skal have fat i.

Men-men. Det er meget tidligt din søn begynder med den slags.
Det er en utrolig hård belastning for en barnekrop at lave den slags spring.
Så han skal tage den lidt med ro i nogen år endnu, og hvis han så stadig har interessen, kan i følge op på det.
Det vil jo være en skam hvis hans skelet skulle tage skade i så tidlig en alder.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-01-05 14:24

Hvis han ikke ligefrem skal være cirkusartist, Så må i hellere vente, Jeg har aldrig set et hold springgymnaster på tre år.
Man skal da være velbevandret i ergonomi m.m. for at træne børn og unge.

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 19-01-05 16:19

en tilføjelse til de andre indlæg: breakdance

men som de andre siger er 4 år ikke meget...

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 19-01-05 16:19

en tilføjelse til de andre indlæg: breakdance

men som de andre siger er 4 år ikke meget...

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 20-01-05 07:25

Der er jo også den mulighed at melde ham til børnedans der er hip-hop inspireret. Der har de da miniputhold. Eneste krav, de skal være blefri..

Accepteret svar
Fra : ehkejser

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-05 07:59

Min datter var lige som din søn. I dag underviser hun på Akademiet for utæmmet kreativitet, på Kigkurren. Hun har gået på Statscirkus skole i Moskva og på skole i Bruxelles. Hun har selvfølgelig også lært noget om ergonomi og de øvrige undervisere har en lignende baggrund. Der er oprettet et børnehold, hvor de fleste er børn af de artister der har haft deres gang på AFUK. Jeg kan ikke finde oplysninger om dem lige umiddelbart, men du kan finde et tlf. nr. her: www.oerkenfor.dk. Hvis du er interesseret har jeg billeder fra sæsonafslutningen sidste sommer.

Hilsen

bodil@kejser.cc

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 07-02-05 13:37

Tak for svaret ehkejser.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 25-06-14 01:43

Jeg skulle nok have skrevet til dig her, så du nemt kunne finde ud af hvad det drejede sig om, men det tænkte jeg ikke lige på. Venlig hilsen bodil@kejser.cc