/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Akumulator til bærbar
Fra : R.brander
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 19-01-05 11:36

Er der nogen der har en god ide til hvordan man kan lave en "Powerbank" til en bærbar. Ideen er at der skal sidde en bærbar på et rullebord og på dette bord skal der være et ekstra stort batteri så den bærbare har strøm til en hel arbejdsdag, til aften skal man så kunne sætte "bordet" til opladning ved 230 volt.......Nogen gode ideer ?

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-05 11:49

Ja, få fat i en UPS, udskift batterierne eller supplere, med nogle der størrere, feks. bilbatterier. Fjern ladefunktionen i UPS'eren, og find en egnet, der kan oplade batterierne i løbet af natten. Du må nok påregne at skulle bruge nogle stykker, men i dag kan bilbatterier, da heldigvis skaffes til en billig penge (typisk 180 Kr. for et 60Ah). Der kan sagtens laves en skifte funktion, imellem batterierne. UPS'en kan jo godt køre et stykke tid, efter den er kommet med "LOW BATTERY" alarmen.

MVH

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-01-05 15:23

nu ved jeg ikke lige hvad din bærbare skal bruge af spænding, men mon ikke et bilbatteri kan give det. Ellers kan du koble to i serie til 24V, og så lade dem op om aftenen med en oplader. De skal selvfølgelig oplades parallelt, men det er bare at tage en klemme af den ene pol.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-01-05 19:07

som viskinge alt anden er uansvarligt men det er heller ikke min pc der skal tilsluttes

Godkendelse af svar
Fra : R.brander

Dato : 16-02-05 19:42

Tak for svaret viskinge.