/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Apache Server Kører Men Min Ven Kan Ikke~
Fra : Douink
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 19-01-05 01:20

Jeg ved ikke om det er mine net sittings...

Men inde i Egenskaber for Netværksteder har jeg sat den til: "Brug personlige indstillinger" og har følgen sittings:
Ip-adresse: 10.0.0.2
Undermaske: 255.255.254.0
Gatway: 10.0.0.1
DNS : 82.192.176.2
DNS : 82.192.177.2

Men kan se at disse sittings også er i min Corecess Modem
Når jeg logger på den og ser under lan sittings... er det ok både at have disse sittings i Egenskaber for (TCP/IP) og min Corecess Modem? eller skal jeg sætte den til at Hente Automatisk Ip-adresse?

Når jeg følger en Apache install guide og til sidst skal se min server, kan jeg fint se den på http://127.0.0.1 og/eller http://localhost som jeg har valgt at kalde min server. Det vil sige at den snilt virker på local net / lan

Men når jeg så henter min ip på www.myip.dk og bruger den sådan http://82.192.XXX.XX viser den bare "Siden kan ikke vises" (OG JA... Apache kører!!)

Jeg har ingen firewall og jeg har deaktiveret XPs firewall lige imens jeg prøve at få den her server til at køre. bare så det ikke er firewall der er skyld i, at jeg og min ven ikke kan se serveren!

Jeg har åbnet port 80 på min corecess modem på følgende måde:
80 - 80 - TCP - 10.0.0.2
80 - 80 - UPD - 10.0.0.2
Save sittings and rebot....

Jeg ved seriøst ikke hvad jeg mere må gøre for at få den op at køre.
Håber virkeligt at en eller anden kan hjælpe... om ikke andet så hjælpe mig med at få fast ip. og lige et svar på om jeg skal køre med "hent automatisk ip" da sittings er sat op i modem? eller kan/skal jeg have disse sittings begge steder???

Menge Venlig Hilsner

Douink

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 01:36

det kommer an på hvilken internet forbindelse du har..du kan da prøve med at sætte den til at hente en automatisk ip adresse
Hvis du har webspeed er der kun en ip adresse

hvis det er kabel moden så har du en dynamisk ip det vil sige du skal sætte den til at hente en ip selv og hvis det er telefon stik modem skulle du gerne have en ip.

ellers prøv med en router

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 19-01-05 04:23

Vi har fundet ud af det !!! Vi løste selv problemet

BRØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØLER

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-01-05 21:57

Du skal da ikke skamme dig over dette lille BRØL, men fortæl lige hvad du har gjort, vi er da nysgerrige!

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 20-01-05 04:44

Det er flovt... men ok det kommer... jeg prøvede at logge på med min wan-ip det skal der en computer ude fra til at gøre. :P