/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spyhunter
Fra : joanjoergensen
Vist : 1914 gange
25 point
Dato : 19-01-05 00:53

Min Ad-Aware Spyhunter fandt 39 kristiske objekter her til aften.
Der plejer at være 2 - 3 stykker hver gang jeg scanner med "Smart System Scan"
men denne gang scannede jeg med "Full System Scan" og resultatet var 22 med flg. betegnelse: "POSSIBLE BROWSER HIJACK ATTEMPT" og så nogle andre "Dataminers"
De sidste har jeg set før, men ikke >>> POSSIBLE BROWSER HIJACK ATTEMPT

Jeg slettede dem allesammmen, men er det ikke noget man kan forhindre overhovedet kommer ind på ens Pc ??
Mvh
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-01-05 01:02

Jeg glemte at spørge om nogen ved, om >>>> POSSIBLE BROWSER HIJACK ATTEMPT
er speciel farlig, og om den forårsager, at der åbnes meget lansomt til nettet?

Mvh
joan

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 01:05

Jeg håber du har den nye "ad-aware se" med følgende updates..den kan snildt finde mellem 10 og 20 gemte cookies om dagen på min computer...plejer lige at rense min comp hverdag inden jeg går i seng eller dagen efter.

Så vil jeg oxo anbefale at have firewall af en form....Der findes dog nogle add blocker programmer rundt på nettet...stopzilla..som er et prøve program på tid som de fleste andre..de går ind og stopper diverse uønskede popups og adds..ultrolig effektiv program..ellers kan du skaffe service pack 2 til dit windows som indeholder en pop up blocker...(som jeg IKKE syntes virker ligeså godt som stopzilla)..bare søg på google eller noget efter stopzilla eller gå ind på www.downloads.com og skriv "pop up blocker" så er det bare smag og behag at vælge ud fra.

Tilsidst kan du måske skifte browser "mozilla firefox" den er nice og hurtig.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 01:08

bare væk med den...og følg mit råd !
"så køre det for dig"...(tage hansen)

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-01-05 01:22

Tak : CyberfishY for informationen. Mit styreprogram er WinMe og har kabelTV netforbindelse og AV program: "WebSpeed sikkkerhedspakke" m. Firewall fra TDC.
Service pack 2 er vel ikke til WinMe?

Jeg kører også Ad-Aware et par gange om dagen og inden jeg lukker pc'en.
Sidste scanning er den med de fleste "lus" jeg nogensine har set.

Tror du jeg problemfrit kan skifte til "mozilla firefox"??

Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-01-05 01:26

OK CyberfishY/tage hansen jeg vil følge dine råd, men vil du lige svare på det med at installere "mozilla firefox"??
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-01-05 01:35

CyberfishY:

Jeg har "ad-aware se" opdateret.
Jeg vender tilbage i morgen.
Lige nu kan jeg ikke holde øjnene åbne.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-01-05 07:35

Hej Joan

Du skal lige vide at der findes to typer Spyware-programmer: Aktive og Passive. Ad-Aware og SpyHunter er begge passive. D.v.s. at de skal køres for at finde og fjerne Spyware, de kan altså ikke forhindre spyware i at invade din PC. Der findes mange Aktive Spyware-programmer, men de koster typiskt penge. Jeg bruger selv et produkt der hedder SpyDoctor. Det koster penge, hvor mange ved jeg ikke da jeg har fået det af mit firma. Når jeg en gang imellem kører Ad-Aware SE, finder og fjerner den nogle småting. Men alt alvorligt rammer p.g.a. SpyDoctor aldrig min maskine.

En af vore gode Kandu'er Arlet har sin egen hjemmeside www.arlet.dk - Det kan være at han har nogle aktive spyware-programmer på sin liste. Check det lige ud før du evt. køber SpyDoctor. Ellers kan jeg finde et link til SpyDoctor til dig.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-01-05 08:47

Må jeg på det kraftigste fraråde brugen af SpyDoctor. SpyDoctor bruger falske positiver for at kunne sælge programmet, den har en dårlig scan-report, mangelfuld database og optræder også under andre navne som er lige så dårlige, nemlig Spyware Killer, Spyinator, SpyKiller 2004, SpyLax, SpySpotter, SpywareThis, & Spyware Protection Pro; Ad-aware knockoff. En scanner som hedder Spyware Doctor (bemærk andet navn) er ok men hører ikke til topmærkerne.

Foruden Ad-Aware som fjerner spywaren bør du bruge SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad. Find dem alle hos www.spywarefri.dk . Du kan også prøve Spy Sweeper som er toppen og som kan det hele herfra gratis i 30 dage:

http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/sweeperb.php?rc=972

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-01-05 09:09

als

Du har helt ret. Det er Spyware Doctor jeg bruger. Men mener du virkeligt at det er nødvendigt at benytte 4 andre programmer samtidigt? Og mener du at jeg skal udskifte Spyware Doctor med Spy Sweeper? Og hvorfor?
Giv mig et godt svar så er der 200 point til dig.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 25 point
Dato : 19-01-05 09:09

spywareblaster og adaware er helt ok
hent evt xclean micro også

kig enten hos www.spywarefri.dk eller hos www.arlet.dk

der vel da altid være possible hijack attemp i vore dage - så lad være med at fare op over det - du fik den jo fanget og kunne tage dine forbehold - det er jo det lige de programmer hjælper med

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-01-05 09:18

Mirit > Joan spørger jo også om man kan holde skidtet ude? Og det kræver et AKTIVT spyware program. Bruger du selv et sådant? Eller kandu henvise til ét eller flere? Jeg har henvist til Spyware Doctor, men til nu har jeg ikke set/læst om andre!

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-01-05 09:26

arne.jakobsen> Nu får du nok ikke lige det svar du havde regnet med

Jeg mener ikke du skal udskifte Spyware Doctor med Spy Sweeper når du nu har betalt for Spyware Doctor. De to programmer koster det samme, nemlig USD 29.95, m e n jeg mener at når man som ny bruger står over for at ville have det bedste så er min mening at Spy Sweeper er et bedre køb. Du kan så nøjes med blot et enkelt program og ikke fire. Jeg har nu så også kombineret Spy Sweeper med IE-Spyad (gratis). Det giver en fremragende sikring.

Se en helt frisk test af Spy Sweeper her: http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1750882,00.asp
Det er fra PC-Magazine i USA som anses for at være et seriøst og neutralt foretagende.

Hvis du ønsker en gratis løsning så er det efter min mening, nødvendigt med flg. programmer:

Ad-Aware (eller/og Spybot), SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad.

Det lyder drabeligt at man nu har 4 programmer som skal opdateres, men det er nu slet ikke så galt. Ad-aware kender alle og det er jo nemt at opdatere, SpywareBlaster også (kan også fås med auto-opdate for ca. 70 kr. årligt), SpywareGuard opdateres 1 gang årligt så det skal du slet ikke bekymre dig om. IE-Spyad kan du opdatere engang om måneden. Det er virkelig ikke så slemt som det lyder til.

Men: Du kan kvitte de 4-5 programmer ved at købe Spy Sweeper. Men har du købt Spyware Doctor så behold det. De bedrager dig i hvert fald ikke, men det gør SpyDoctor.

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-01-05 09:29

SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad er aktive programmer som holder spywaren ude. De ligger bare på din computer og passer på at ikke noget kommer ind.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-01-05 09:39

als > På mine og andres vegne: TAK for en god forklaring. Du får dine 200 point.

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-01-05 09:44

Mange tak og ha' en fortsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-01-05 11:01

Tak for svaret miritdk.
Let og forståeligt tak skal du ha'
Jeg mangler lige det med evt. at skifte IE til Mozilla Firefox?

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 12:19

joanjoergensen hvorfor vil du skifte til Mozilla Firefox ??????????????

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 20-01-05 12:49

miritdk:
Fordi jeg synes min IE browser er så længe om at åbne til nettet og fordi "CyberfishY"
foreslår det (den 19.01 kl. 01.05)
Citat:
"Tilsidst kan du måske skifte browser "mozilla firefox" den er nice og hurtig"

Men der er måske ikke nogen god idé, kan jeg forstå, når jeg læser tidl. sp.mål fra andre, der har prøvet det og gerne vil geninstallere Microsoft IE.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 20-01-05 13:17

miritdk: http://www.kandu.dk/dk/spg/58754 <<<< det er her jeg så et sp.mål om at geninstallere Microsoft IE!

mvh
joan