/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Et råd om mails!
Fra : Vismanden
Vist : 512 gange
25 point
Dato : 19-01-05 00:42

Jeg har købt et domaæne samt webhotel hos www.b-one.net

Så har jeg fået en mail med koder til bla. pop3 og smtp server og hvad ved jeg.

Men hvad går det ud på?

Er det specielt godt i forhold til hvis man f.eks skal have en online biks på nettet og folk sender bestilling via kassen til min email adresse, eller er det ligemeget hvilken email jeg bruger.

Hvad bruger i af mail?
Bruger i den der hørte med jeres domæne?

Ja jeg aner intet om mails ud over at man kan få nogle webbasserede mails osv.

Og hvorfor anbefaler de outlook?

Er det specielt godt? Eller SKAL man bruge den?

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 19-01-05 00:46
Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 19-01-05 00:49

Hvad betyder det?

Kan man nøjes med kun at bruge deres så jeg ikke behøver at rode med outlook?

KOmmer alle mine mails så i min indbakke hos deres webmail når jeg logger ind hos dem?

Eller det kun for at sende at jeg kan bruge deres webmail?

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 35 point
Dato : 19-01-05 01:21

pop3 er navnet på den måde man modtager mail på !
smtp er sådan set det samme, bare er det den måde mailen sendes på !
ikke noget man til daglige behøver at tænke på.
b-one har en rigtigt flot webmail (den der er på nettet).
Men det kan indstilles til at fungere sammen med dit postprogram,
det kunne være Netscape, Outlook, Outlook express, osv.
Der er mange måder at bruge det på,
men hvis du kun vil bruge online webmail, så gør du da bare det,
og behøver ikke at tænke mere over det.

Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : Vismanden

Dato : 19-01-05 01:28

Tak for svaret natmaden. Så er jeg mere med.

Forstår dog ikke folk gider bruge outlook osv. når risikoen for virus er stor, samt at man ikke kan tjekke sine mails online hvis man er ude af huset.

Hvis jeg har forstået det korrekt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 01:43

både og
Jeg bruger outlook express til b-one, web10 ,og hotmail.
Hvis jeg ikke havde dem samlet ville det hele gå i kludder (det er samlet 10 kontoer)
Noget er smart at have hjemme, andet er praktiskt at kunne se med webmail.
Hvis du lige er startet med med dit webhotel og mail, er der et par ting som jeg kan råde dig til at gøre.
1. hav flere mailadresser.
2. kik i b-one's krontrolpanel, log dig ind på din mail (der hvor du er postmester)
og kik lidt på de ting man kan gøre.

forresten har posten jo passeret i gennem b-one,web10 og hotmail.
Så alle filter-mulighedder fungere stadig.

I dit postmesterkontrolpanel kan du bla. vidresende modtagende mail,
dette udnytter jeg til at vidresende b-onepost til web10post, så behøvedes jeg ikke at have så mange kontoer ioutlook express, men jeg modtager fra mange kontoer.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 01:45

ups rettelse:
Forresten har posten jo passeret i gennem b-one,web10 og hotmail.
inden at den havner i Outlook Express
Så alle filter-mulighedder fungere stadig.