/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Failure..
Fra : Doodie
Vist : 364 gange
94 point
Dato : 19-01-05 00:31

Har et problem med min comp.. har faaet W98 SE installeret nu (de som laeste min sidste spoergsmaal, ved at jeg havde problemer). Naar min comp haandtere stoerer filer, copier, flytter, installere eller lig, saa fryser den. Efter et stykke tid, kommer den om med Failure to write to C: . Foerste konklution jeg havde var min HDD at det var galt med. Tog den til en computer butik, de checkede den med et program, den fandt ikke noget galt med den. Saa troede jeg det var mine ram.. Samme butik, mine ram er saa gode som ny. Hvad kan problemet vaere? Jeg stoler meget paa den computer butik, saa jeg tror at baade min HDD og mine RAM er i tip top. Hvad kan problemet vaere?

Kommentar
Fra : vil_finde_ud_af_det

Dato : 19-01-05 00:37

Umiddelbart ved jeg ikke hvad problemet kan være.
Har du prøvet at tømme/formatere komputeren og installerer på ny ?
Det kan nogle gange hjælpe.
mvh

Vil_finde_ud_af_det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 00:45

Der er jo ingen knipse med fingrene løsninger på den slags problemer så du må hellere fortælle så meget som muligt om hardwaren i din maskine, hvor meget RAM, hvor stor CPU, harddisk størrelse.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-01-05 11:20

Hej Doodie.

Windows fejler generelt ikke medmindre der er en grund til dette, og det kunne være:
1) din disk er ved at være fyldt - f.eks. Bad sektors etc. eller bare mange MB data på den
2) Din harddisk understøttes ikke i BIOS - dvs der er indlæst et program som gør at windows kan se din 200GB harddisk alligevel
3) Din hardware har en fejl = dit kabel eller dit Board, hvis vi sætter at din HDD + RAM intet fejler
4) Din HW fejler ved RAM pladserne = fejl på Mboard
5) Win98 er ikke opdateret ,mens at din BIOS er opdateret, hvilket vil resultere i fejl af denne kategori især når der i længere tid skrives til samme HW enhed
6) Det omvendte kan også være tilfælde at du simpelt hen skal opdatere dit Mboard BIOS.

Dette var bare de 6 hurtige som du kan kigge på med det samme, og så melde tilbage sp skal vi nok hjælpe

Lars

Kommentar
Fra : Doodie

Dato : 19-01-05 13:57

Min Comp:

128 (DDR eller SD, er ikke sikker siden det ikke er min main comp),
800 Mhz Duron,
DVD-ROM,
No Floppy,
Radeon 7000,
OnBoard Lyd / Lan,
Robotics .92 Modem,
6.2 GB HDD (Ved ikke hvad Cachen er).

Baade min Windows og min BIOS er ikke opdateret. Mboardet er nyt. Rammene er nye. Min HDD er ny. Har 5.2 GB tilbage. Kan godt vaere mine kabler selvom de er nye. Har samme problem hvis jeg formatere, fordi jeg har det samme problem mens jeg installere Windows, blev bare ved med at proeve saa tilsidst ville den. Har halvdelen af fem andre W98 SE paa min comp, siden Win Setup bare gik i staa.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 14:32

Hvis du har rester fra andre installationer på harddisken vil jeg anbefale, at du får den formateret og starter helt forfra.
En 6.2 gb harddisk der er ny???
Jeg tror jeg fandt dit tidligere spørgsmål hvor mit umiddelbare gæt var problemer med cd-rom, men her står, at du har DVD drev??
Hvis du har duskiftet cd-rom drev til DVD drev er der da gode chancer for, at en installation vil lykkes.

Er der noget der ikke fremgår siden Lars frohn omtaler en 200 gb harddisk??

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 94 point
Dato : 19-01-05 15:01

Hej Doodie

Du har SD RAM i den model da den skal sammenligned med Pentium II. 6,2GB harddisk er en gammel svedske. Jeg har ikke solgt under 20 GB de sidste 2,5 år, så jeg vil skyde på at den er fra 1997/98.

128 MB RAM lyder ikke af meget, så hvis du forsøger at installere Win XP kan jeg fodt forstå at den hoster, men en Win 98SE bør ikke kunne få den til det.

Da det er en Duron er dit Board IKKE NYT - det kan derfor meget vel være bl.a. støv og skidt som har samlet sig omkring RAM komponenterne på Mboardet, og et DURON Mboard understøtter op til 20/40 GB harddiske afhængig af om det er fra 97 eller 98. Min beskriv af 200 GB var bare at der er mange som tror at de kan sætte en 200GB svedske på en Pentium 60 Mhz. fra 1994 fordi de mangler plads på deres 240 MB disk. Men det er jo ikke tilfældet her =

Jeg vil umiddelbart tro at du har et HDD kabel som ikke er helt OK - se at få det skiftet, derefter skal du se om HDD + DVD sidder på samme kabel, eller om det er 2 kabler. Hvis samme skal du checkke jumper bagpå, fordi de kan igen have støv som giver forkerte oplysninger periodevis, og sørge for at tørre dem med en fnugfri klud.

Hvis ikke det hjælper, så er der 3 options. Dit DVD drev har en defekt som påvirker din HDD controller, og det giver sig udtryk i periodiske fejl. Den anden er at der alligevel er fejl på RAM eller HDD. Eler 3 mulifhed at din win98 er fyldt med fejl/spyware/virus, og derfor alligevel skal ominstaleres.

Ved en ominstallation for du checkket om DVD drevet har en fejl, om RAM er fejlbehæftet elelr om HDD har bad sectors etc. forrdi den skriver under installation direkte til hardware, og hvis der er den miondste fejl, så vil der komme blue-screen og en fejlkode som du skal skrive ned, fordi du med den fejlkode kan bevise hvor fejlen ligger.
Lars

Kommentar
Fra : Doodie

Dato : 19-01-05 22:36

Alt er nyt. Det ikke cutting-edge, men det er aldrig blevet brugt. Min DVD-ROM er ny, og der er ingen fejl med den, fordi jeg kan se DVD paa den. Min HDD og min DVD er paa separate kabler. Men vil proeve at koebe nyt kabl til min HDD.

Godkendelse af svar
Fra : Doodie

Dato : 13-08-05 12:03

Tak for svaret larsfrohn.