/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette fil
Fra : bruuno117
Vist : 565 gange
60 point
Dato : 18-01-05 23:27

Jeg sidder her med en pc der kører win2000, for nogen tid siden opdaterede jeg driverene til grafikkortet. Jeg downloadede dem med Firefox, og lagde dem ud på skrivebordet, den første download gik af uvise årsager galt, og nu ligger der et dos .exe ikon og glaner på skrivebordet, og det kan jeg af en eller anden grund ikke fjerne det, det påstår at filen er i brug. det er en gforce driver og filen hedder winxp2k_4403.exe.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 18-01-05 23:40

prøv at se i processer hvis den er der afslut den og slet, genstart i fejlsikret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 23:49

det kan være pga af fildelingen der enten er slået til eller fra.

Kommentar
Fra : Doodie

Dato : 19-01-05 00:34

1. Du skulle tilfaeldigvis ikke have lavet en back-up for nyelig?
2. Hvis ikke, saa check dine processer ud, og se om der er noget der ser usadvanelig ud..

Kommentar
Fra : Login2000

Dato : 19-01-05 01:12

Måske kører programmet. Så prøv knapperne "Ctrl-Alt-Delete", hvorefter Windows Jobliste kommer frem. Se om du kan finde filen/icon? Hvis du finder filen så tryk på Afslut Proces! Herefter kan du nok fjerne filen/ikon.

Du kan også lave en mappe i fek.s Dokumenter og trække Icon/filen, hen ned i mappen, hvorefter du sletter mappen.....

Login2000

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 01:54

hmm jeg havde en gang noget lign problem med en anden fil jeg ikke kunne slette ... det var noget med at filen vat sat til at fildeling et eller andet sted...det skal slåes fra i filen..menjeg kan ikke huske hvor man gør det mere...det søger for at filen ikke deler noget med andre programmer så den kan slettes.

Det var noget i retningen af fil deling som skulle slåes fra og så skulle jeg give noget ejer retighed inde i mappen da der ikke fantes nogen på det givne tidspunk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-01-05 08:39

Hejsa

Prøv Dr delete

Nu bestemmer du, hvilke filer der skal slettes
Du har oplevet det så tit. Der er en fil du vil have slettet, men din pc stritter imod, og vil ikke give dig lov. Du forsøger alle mulige tricks for at overliste din computer, men nej, den er sejlivet.
Nu har vi løsningen, og den hedder Dr. Delete. Det drejer sig om et meget lille program som er nemt at bruge. Åbn Dr. Delete, tast filen i i delete-boksen eller find den ved at browse derhen. Klik på delete-knappen, og væk er den. Dr. Delete har gjort sit job. Dr. Delete vil først forsøge at slette filen uden genstart, men er filen i brug, så skal der en genstart af pc'en til før filen er borte. Du skal så lukke computeren og genstarte. Hent programmet her. Læg det på dit skrivebord. Tjek zip-filen med din virusscanner. (Det skal du gøre ved alt du downloader). Åbn zip-filen og læg programmet hvor du ønsker det. Dr. Delete er den perfekte "doktor" til fjernelse af genstridige spyware-filer.
Et program som Dr. Delete skal benyttes med yderste forsigtighed. Du skal virkelig være klar over, at det er den rigtige fil du fjerner, og du skal være helt klar over om den bruges til andre programmer. Det kan få fatale følger, at fjerne en fil man nu engang ikke skulle have fjernet. Der er jo ofte en grund til, at din pc (eller virusscanner) ikke bare vil acceptere at en bestemt fil slettes. Spywarefri.dk fralægger sig ethvert ansvar for brugen af Dr. Delete.

Kan hentes her
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-01-05 18:28

Hej bruuno117

Prøv at starte op i fejlsikret vgamode, det burde du kunne og derefter slette filen da den så ikke skulle være ibrug, hvad den sikkert er når win2k er startet op og bruger flere farver og lign.

frostys say have a nice day