/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen Picasso
Fra : Juulsminde
Vist : 319 gange
200 point
Dato : 18-01-05 18:53

Hvordan nulstiller man "værktøjsnøglen" på instumentbordet? Det er den der indikerer at man skal på værksted og have lavet service.Jeg vil gerne selv skifte olie på min HDI'er, men er der et trick til hvordan man får den til at gå ud, eller er der kun det autoriserede værksted tilbage?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-01-05 20:47

Jeg kan ikke huske hvordan det er på din bil, men mange biler kan du trykke på trip tellerknappen og sette på tenningen og holde triptellerknappen i ca. 5 sekunder til værktøynøglen begynder og blinke, så slipper du knappen.Nogle biler må have en diagnose computer for og slukke service indikatoren.Du trænger ikke gå til autorisert værksted for at slukke den. Mange værksteder har diagnose computer i dag. Det er gjort på 5 minutter at slukke den, så det koster ikke en bondegård.Bor du i København så kan jeg hjælpe dig og slukke den, gratis.
alimak

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-05 01:37

Hej Alimak
er du god til BX? Er der en mail jeg må kontakte dig på?
hjkofoed@hotmail.com

Godkendelse af svar
Fra : Juulsminde

Dato : 19-01-05 19:50

Tak for tippet. Det var lige nøjagtig hvad der skulle til.
Mvh Juulsminde

Kommentar
Fra : Juulsminde

Dato : 19-01-05 19:53

Det må du undskylde Alimak, det var dig der skulle ha' rosen. Jeg kom til at sende den til hjkoefoed. Men som sagt, det var et rigtig godt svar.
Mvh Juulsminde

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-01-05 00:57

hvis alimak skriver, fordobler jeg og videresender.