/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gilera Stalker Begrænser
Fra : Stefan_B
Vist : 712 gange
200 point
Dato : 18-01-05 16:48

Jeg har en Stalker fra 2004. Jeg vil gerne fjerne "blindtarmen" på udstødningen, og pladen i indsugningen. Så jeg ville lige høre om der skal nye dyser på og eventuelt hvilken størelse???
Jeg har allerede fjernet skiverne. Som den kører nu står speedometeret på ca 65, har stået på 75. Hvorfor er den faldet i fart. Kan kulden ha noget at sige???

Sidst men ikke mindst, hvor hurtig vil den komme til at køre hvis jeg fjerner "blindtarmen" og pladen???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 18-01-05 18:14

Du kan selvfølgelig godt fjerne blindrøret, og det vil også give noget, men du kunne også lægge udstødningen på hylden, og have den som reserve hvis/når du bliver snuppet.
Fordi du kan få en del udstødninger der ligner orginal, men giver lidt mere. Forskellen er nok kun 4-5km/t, på om du fjerner blindrør eller køber en anden.
Pladen giver ca. 3-4km
Ja det er bedst med størrer dyse, da den skal trække mere, som den også gør nu. Du skal have en dyse nr 78 i uanset om du fjerner blindrør eller ej.
Kan kulden ha noget at sige??? Jeg har ingen forklaring, men det er en kendt sag, at i tåget vejr med stor fugtighed, kører motorer bedst, og hvis det er meget koldt, er fuktigheden lav.
Topfart uden skive og blindrør, ligeud= 70km/t viser 75-80 på speedometer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bobby9000

Dato : 19-01-05 10:15

ja kulden kan ha noget at sige, i fugtigt vejr vil motoren yde bedre fordi luften er mættet med vandmolekyler, vandmolekylerne er afkølede og vil derfor køle bedre....
men selfølgelig det er forskelligt fra scooter til scooter, min kører personligt 10 km/t mindre når der er fugtigt vejr.. det kan selvfølgelig skyldes vandmodstanden i vejen....

Godkendelse af svar
Fra : Stefan_B

Dato : 19-01-05 15:51

Tak for svaret pallebhansen.